3e werk week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu 3e werk week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

3e werk week

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

24 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Op vrijdagavond zijn we voor het eerst naar in een club in Watamu gegaan genaamd ´Come Back´. Deze club ziet er erg goed uit en het werd er hoe later hoe drukker. Erg veel Italianen van jong tot oud en natuurlijk ook Kenianen. Toen ik mijn dansmoves in de strijd gooide, was er 1 Keniaan die een praatje kwam maken. Hij heet Johnny en staat ook op wat foto´s. Van deodorant had hij helaas niet gehoord, want hallelujah wat een natuurlijke odeur droeg hij met zich mee. Ook zijn er Keniaanse vrouwen en sommige met hele korte rokjes waarvan ik denk, hmm prostitutie? De oude italiaanse mannen lusten er wel pap van en dan bedoel ik geen Uji haha. Het was verder een hele leuke en gezellige avond en Ellen heeft zelfs nog met een traditionele Masaai gedanst. Soms kwam er een Keniaanse vrouw naar je naam vragen, maar daar moet ik niks van hebben. Ik wil mijn naam best zeggen, maar dan zeg ik weer toedeledokie.

Zaterdag 18/02/2012
Een brakke dag vandaag. We kwamen wat moeilijk op gang en hebben lekker rustig aan gedaan en genoten van onze vrije dag. Stappen zat er ook niet meer in haha.

Zondag 19/02/2012
Vandaag met Rens naar de supermarkt geweest een daar in een rare situatie terecht gekomen haha. We stonden in een gang te kijken wat we zouden kopen en toen hoorde ik in de verte dat iemand mijn naam riep. Eerst negeerde ik het, want ik dacht het zal wel niet. Maar toen ik het nog een keer hoorde en keek, stond er een Keniaanse vrouw die blijkbaar nog wist wie ik was. Uhh what the fuck dachten Rens en ik en zijn toe maar wat verder gelopen naar een andere gang. Hele rare situatie was dit haha.

Maandag 20/02/2012
Vandaag kwam Cocky eerst naar het hotel om bepaalde situaties te bespreken waar je op stage tegenaan liep. Ellen en ik gaven dus aan meer met de kinderen bezig te willen zijn en de huishoudelijke taken wat te verminderen. Na dit besproken te hebben zijn we naar GOF gegaan en hebben daar onze wensen bespreekbaar gemaakt met bijzijn van Cocky. De komende 2 weken beginnen we om 10.00u en zijn we afgewerkt rond 16.00u. We mogen meer in de klas helpen en qua huishoudelijke taken zit het ook wel goed.

Dinsdag 21/02/2012
Beste en leukste stagedag tot nu toe. Vrijwel alleen maar met de kinderen bezig geweest en heb zelfs les gegeven in het Engels en wat schriftjes nagekeken. Toen ik voor de klas kwam te staan kreeg ik een spontaan applaus haha. Na het lesgeven kregen de kinderen uit alle klassen (class 1,2,3 en cages 1,2,3) buiten les op de speelplaats. Naar ons idee was het een les over godsdienst. Ze zongen wat liedjes en moesten zinnen herhalen die de leraar zei. Wel was het naar om te zien dat als er een kind niet zat op te letten, deze met een bamboe stokje een tik op de vingers kreeg. Het lijkt wat dat betreft wel op de toverschool van Harry Potter. Elke leraar heeft een toverstaf en hebben veel gezag als ze er mee zwaaien. Het is een beetje de oldschool manier van lesgeven zoals in NL, maar vind het eigenlijk niet kunnen.
De laatste dagen is het hier trouwens super heet en zo ook de hotelkamer van mij en Rens. Ik heb al 2 dagen slecht geslapen door de hitte en de muggen die op de een of andere manier onze clamboe in kunnen komen. Heel irritant!!

Woensdag 22/02/2012
Na dit keer een goede nachtrust te hebben gehad, 's morgens een lekker kopje koffie gedronken. We hadden gepland om in de middag naar de stage van Renee en Leakna te gaan dus we konden 's morgens nog even lekker zwemmen en van de zon genieten. Eenmaal in de middag en bij de stageplek van Renee en Leakna daar een rondleiding gehad en bijgepraat over alle gebeurtenissen. Het was erg gezellig, maar hadden wel besloten om voor het donker thuis te zijn (+-19.00u). Bij het hotel hebben we als avondeten noodles met gebakken ei op. Vandaag zijn we trouwens precies 3 weken hier in Kenia.

Donderdag 23/02/2012
Weinig nieuws te vertellen, alleen dat we in de avonduren met zijn allen niet geskypt hebben en de lama's hebben gekeken. Ook hebben we onze huiswerk opdracht afgerond. Ben blij dat we dit toch maar gemaakt hebben, want ik kon mezelf er echt niet toe zetten. Nu zijn we er vanaf gelukkig:)

Vrijdag 24/02/2012
We begonnen vandaag weer met het spelen op de speelplaats. Daar hebben we met de leraren afgesproken dat Ellen en ik de komende woensdag mee gaan naar een soort scholen toernooi waar gevoetbalt wordt door jongens en meisjes, maar er is bijvoorbeeld ook een estafette. We zijn van plan een spandoek voor ze te maken om ze aan te moedigen. Het nieuwe rooster van de afgelopen week en de komende week bevalt ons erg goed en hopen we ook zo te houden..
Vanavond komen Leakna en Renee naar ons in Watamu om mee een kijkje te nemen in de club 'Come Back'. We verheugen ons er nu al op:)

Zo de eerste 3 weken zitten er op. Ik denk dat ik in mijn komende verslagen vooral de bijzonderheden ga vermelden, want qua activiteiten op stage zal er niet veranderen. Ik vind het super dat jullie mijn verslagen lezen en ook reageren hierop. Zo heb ik ook elke dag weer iets om naar uit te kijken en dat doet me erg goed!!
Groetjesss!!!

  • 24 Februari 2012 - 14:49

    Robin:

    Hee maatje! hoe is het? godnondejuu wa was cv saai zonder je ik miste een barmaatje haha! echt geniale verslagen trouwens ik ging helemaal stuk int begin over die man en zn natuurlijke aroma! en btw wat is je skype dan kennen we een keer bellen wanne! veel plezier daaro en ik spreek je snel! Greetz je kleine grote neefje

  • 24 Februari 2012 - 14:49

    Robin:

    Hee maatje! hoe is het? godnondejuu wa was cv saai zonder je ik miste een barmaatje haha! echt geniale verslagen trouwens ik ging helemaal stuk int begin over die man en zn natuurlijke aroma! en btw wat is je skype dan kennen we een keer bellen wanne! veel plezier daaro en ik spreek je snel! Greetz je kleine grote neefje

  • 24 Februari 2012 - 14:54

    Mam:

    Hey Glenn,
    Nou ik kijk er ook elke vrijdag naar uit om jou nieuw verslag te kunnen lezen. Zo ook nu op mijn werk ( is rustig dus het kan :) ).
    Gelukkig dat je nu meer mag doen met de kids! Wat je aam betreft dan zeg je toch gewoon dat je Piet heet.....deed je vroeger ook ;)

    Deze keer geen foto's ??

    Nou jongen weer een fijn weekend gewenst en gooi er nog maar wat moves tegenaan haha hebben ze wat te kijken daar :).

    We bellen en skypen weer!!

    xxx mam

  • 24 Februari 2012 - 14:55

    Mam:

    Oeps was iets te snel met de vraag naar de foto's..... ze zijn er al haha.

    xxx mam

  • 24 Februari 2012 - 14:58

    J - D Light:

    Hey G-licious,

    Ik zie dat je het goed maakt daar in Kenia. Geniaal reisverslag man!

    Geniet ervan.

    Gegroet,
    J - D Light, Johnlampie, Duitser of hoe ik tegenwoordig ook genoemd mag worden :-P

  • 24 Februari 2012 - 15:35

    Tante Doortje..:

    Hoii Glenn,

    Leuk verslag weer...mooi om te lezen... leuke foto's ook.. Ja al weer 3 weken ben je daar, de tijd gaat wel snel, voor je het weet zijn de drie maanden om haha.
    Geniet ervan... maar dat zit wel goed geloof ik...
    Groetjes van ons xx

  • 24 Februari 2012 - 16:39

    BOER:

    Hey Glenn, alles goed.? Zo te lezen vermaak je je wel zonder ons.. ;) Maar in ieder geval fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat het goed met je gaat en in ieder geval geen schijt problemen meer hebt:P haha.. Ik wilde nog even zeggen dat ik je echt super maar dan ook echt super erg mis en de dagen weer aan het aftellen ben. (PS: hier is mijn mama-mark niet zo blij mee want ben namelijk op de muur van mijn kamer aan het turven, gnif gnif) haha Nou nog veel schik van het weekend en lees volgende week je volgende verslag weer. :) Dikke kus.. (L) / NTB / BFF

  • 24 Februari 2012 - 18:06

    De Goos:

    Glenn,

    Weer een mooi verslag om te leze. Welk relaxe tijden om ff van 10 tot 3 te werke. Hier was de carnaval ook weer geslaagd dus nu weer de komende weke bijkome! :P

    Over mark maar je maar geen zorge! Ik zal die jonge wel opvangen en zo nu en dan een pilsje schenken zodat hij zijn verdriet kan verdrinke in cafe Goossens.

  • 24 Februari 2012 - 18:56

    Zus:

    Hoi Broer(tje),

    Leuk om te lezen dat jullie naar een club toe zijn geweest en daar grappige dingen hebben meegemaakt, dat is ook wel is lekker om ff ergens anders te zijn!
    Fijn dat jullie je wensen op stage bespreekbaar hebben kunnen maken en daar ook iets mee gedaan wordt.. hopelijk wordt het nu nog leuker!
    Leuke foto's en een leuk filmpje van dat kindje in de schommel :).

    Hier gaat verder alles goed.. hebben een gezellige carnaval gehad en ben deze week lekker veel vrij.. volgende week woensdag heb ik een weekje vakantie en gaan wouter en ik als het goed is 4 dagen naar Londen :D! Vanavond gaan we het boeken, dus ben benieuwd :).

    Veel plezier vanavond in Come Back met de rest en laat ze je dansmoves maar weer is zien ;). Dalijk bende nog een bekendheid daar haha..

    Doeiii xxx zus

  • 24 Februari 2012 - 19:18

    Peter & Tessa:

    Hoi Glenn,

    Leuk dat je meer met de kinderen mag doen.
    Dat komt helemaal goed met jou daar.
    Veel plezier in de club en op je stage!
    Alweer 3 weken daar, de tijd vliegt ;)

    Groetjes Peter & Tessa

  • 24 Februari 2012 - 20:24

    Susan (vriendin Rens:

    Leuk om ook jou verslagen te lezen! Weet ik ook hoe het is om daar op stap te gaan! Leuk zeg;) Ziet er gezellig uit!
    Succes nog!!

  • 24 Februari 2012 - 20:34

    Amy:

    Ha glennieboy,

    Ik geniet ervan om je verslagen te lezen haha klinkt goed allemaal!
    Veel succes en plezier nog verder, geniet er maar van!
    Ik hou je in de gaten wanne.
    Je krijgt de groetjes van Daan!

    Liefs Amy

  • 24 Februari 2012 - 23:10

    Papaaaaaaaaaaaaaaaa:

    Hoi m'n jungske

    Ge moet van alles doen om er de gang in te houden,lees ik wel.
    Maar goed dat er dan voor jullie ook nog iets is als een bar en Rens en dingeske (ff spieken) Leakna dus, die ergens anders hun werk doen.
    Kunnen jullie mooi ervaringen en ideeën opdoen voor jullie eigen pleeghuis.
    Ben benieuwd naar die sportdag. En dan jij zeker hardlopen tegen kenianen ,de beste lopers in de wereld. ha ha
    Nee moedig ze maar aan(veel te heet).
    O ja een oplossing met die muggen heb ik niet echt .Normaal is een scheet voldoende om iedereen op een afstand van zeker een meter of 8 te houden,maar of muggen daar van onder de indruk zijn!!!.
    Ja een ding, je moet ze pijn doen met een slipper,en dat heet dan sandalisme. ha ha
    Zoemmmmmmm en patstttttt ze.
    liefs en xxxx van je dad

  • 25 Februari 2012 - 09:11

    J&H:

    Hey menneke,
    Wat gezellig dat ut goed met je gaat daar ver weg.
    Ze leren jou na 3 weken toch al wel goed kennen zeker??? Altijd feest.
    Ut kan daar wel werm zijn mar ut mag van ons hier ok die kant op gaan.
    Lekkerrrrr un bietje meer temperatuur. Daar bende gij straks helemaal gewend aan. Lachu.
    Zegt ie van de zomer: "tis is mar fris hier" haha.
    Het allerbeste en Leer, help, sport en vermaak ze daar.
    Groetjes, Jos en Henny

  • 25 Februari 2012 - 09:25

    Pap:

    Sorry Glenn, niet goed gelezen. Natuurlijk moet dat Rens en Annalieke zijn en Renëe en Leakna.
    love you ,see you , hou doe xx

  • 25 Februari 2012 - 09:56

    Kirstin:

    Ik moest even bijkomen van je vorige verslag over dier arme diertjes en wel of niet kunnen poepen,
    maar deze heb ik weer met veel plezier gelezen ;)
    Misschien kun je de arme man wat deo geven, onder het mom van dat doet het goed bij de dames :)
    Veel plezier nog !
    Groetjes

  • 25 Februari 2012 - 10:51

    Mandy:

    Hee Glenn,
    Wat een mooie verhalen zeg, jaloers haha!! En de fotos zijn ook echt super, die heb ik uitgebreid met H.D zitten kijken!! Ik vind de kindjes schattig, hij jou haha;) Hij is helemaal blij hier achter de computer!! Nou veel plezier nog daar!! Groetjes Mandy en een heleeeee dikke kus van Manus!! (hobbitstee6!!)

  • 25 Februari 2012 - 11:21

    Ans:

    hoi glenn, geweldig verslag weer jongen,heb zo een goede indruk hoe het daar met je gaat.fijn dat je wat minder was op hoeft te ruimen en wat meer met de kids kunt gaan doen.je moet wel opletten jongen dat ze niet alleen in de supermarkt je na roepen ha ha .veel succes met de sportdag volgende week en ik kijk uit naar je verslag hierover.succes met alles en groetjes uit effe na geffe
    ans

  • 25 Februari 2012 - 12:07

    Mari Joke:

    Hoi Glenn.
    We zijn weer helemaal op de hoogte na jou verslag en de foto's
    Leuk om te lezen
    Geniet van alles wat je nog meemaakt want de tijd vliegt.
    tot het volgende verslag.

  • 25 Februari 2012 - 12:42

    Thea :

    IK vind het ook super dat ik elke vrijdag je verslag kan lezen. Leuk om te zien wat je daar doet en hoe anders het daar eingelijk is!

    Leuk dat daar een club is is het bier wel te pruimen...;) Mss een deobus nemen de volgnede keer hahaahah.

    nou suc-6 nog verder, en doe het rustig aan he in de club!!!

    Liefs Thea

  • 25 Februari 2012 - 16:00

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Glenn,
    Wat goed dat Cocky jullie heeft geholpen om meer te kunnen doen met de kinderen en wat minder huishoudelijk werk. Werken met de kinderen is zoooooo leuk!!! Als ik je verhalen over de kinderen lees en je op de foto's enthousiast aan het werk zie met de kinderen, weet ik zeker, dat je helemaal op je plaats bent in dit werk!
    Super!
    Groeten Anneke

  • 25 Februari 2012 - 19:01

    Ouders Anna-Lieke:

    Ha Glenn,
    Leuk hoor, je verslagen.
    Goed dat jullie wat meer tijd aan de kinderen mogen besteden. Hoop dat het lesgeven goed bevalt.
    Groeten Edward en Marjolijn.

  • 26 Februari 2012 - 15:36

    Tante Yvonne:

    hee Glenn,
    So you think you can dance?
    Leuk om te lezen dat je in die bar geweest bent en hoe het er daar aan toe gaat. En groot gelijk dat je dat huishoudelijk werk liever aan een ander over laat. Dat kun je thuis altijd nog.... Succes weer van de week en tot het volgende verslag.
    Veel groetjes Ome Bertie, Shirley, Juan en Tante Yvonne

  • 26 Februari 2012 - 21:36

    Peter En Henriëtte:

    Goed verhaal Glenn, en toedeledokie. Tot vrijdag!!


  • 26 Februari 2012 - 22:29

    Tante Clazien:

    Hoi Glenn,

    Hier van ons weer een berichtje wij zijn een weekje naar Maastricht geweest vandaar onze late reactie. Het was een PIZ cursus die ik nog van de Organon aangeboden heb gekregen, het was een hele leuke en gezellige week geweest. Dus wij hebben alleen met de carnaval op zondag de optocht gekeken en op maandag naar Maastricht gereden.]

    Het is heel leuk je verslag te lezen en je foto's van die kinderen te zien waar je mee bezig bent. al weer drie weken daar wat gaat de tijd snel he, fijn dat je nu meer met de kinderen mag werken, dat opruimen is op een bepaald moment ook wel genoeg geweest. Die foto met die Masai is ook heel apart. Ben benieuwd naar het volgende verslag en de foto's.

    Nog veel plezier.
    Groetjes Tante Clazien en Ome Frans xxxx

  • 27 Februari 2012 - 10:01

    Angèl Kw1c:

    `Hoi Glenn,leuk om je verhalen te lezen. Volgens mij zijn dit lessen voor het leven. Geniet ervan.

    groet,
    Angèl van Oss


  • 27 Februari 2012 - 13:21

    Wouter:

    Hee kerel

    Wederom een leuk verhaal! Fijn om te lezen dat je het goed maakt daaro:) En tof dat je op de foto staat met Akon in de club;)!

    Gr,

    Wouter

  • 27 Februari 2012 - 20:07

    Nel:

    Ha die teacher, fijn dat jullie nu meer met de kinderen kunnen optrekken en werken.

  • 28 Februari 2012 - 21:07

    Carla Kw1c:

    Hé die Glenn,

    Met een brede lach op mijn gezicht lees ik je verhalen. De foto's spreken voor zich. Plaatjes zijn het, letterlijk en figuurlijk! Goed om te lezen dat jullie stageplaats open staat voor jullie feedback zodat jullie werkzaamheden afwisselender zijn. Geniet van alle nieuwe indrukken!!

    Groetjes,Carla

  • 29 Februari 2012 - 22:58

    Claudia Vd Berg:

    He Glenn! ik lees trouw je verslagen en ben natuurlijk kei jaloers! maar bedenk me zojuist dat ik telkens vergeet een reactie te plaatsen, dus bij deze;) leuke reisverslagen en blijf vooral genieten! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Glenn

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 539
Totaal aantal bezoekers 61088

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Op naar Kenia

Landen bezocht: