De laatste week! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu De laatste week! - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

De laatste week!

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

27 April 2012 | Kenia, Watamu

Gegroet iedereen,
dit is mijn 12e en laatste reisverslag die ik ga plaatsen tijdens mijn reis in Kenia.

Dinsdag 24/04/2012
Dit was de dag waarop onze stage GOF voor de laatste keer zouden zien. We hadden een afscheidsdisco gepland en heb daarvoor mijn laptop en internetstick meegenomen. Bij GOF hadden ze gelukkig een versterker en goede boxen. De internetverbinding was hier erg slecht dus hebben we aan de kinderen gevraagd of ze misschien zelf CD's hadden. Dit hadden ze wel en het werd een echt Keniaans feest. Het was geweldig om te zien hoe deze kinderen uit hun schulp kropen en er flink op los dansten. We hebben ze met het beetje internet dat we hadden gelukkig nog wel de vogeltjesdans kunnen laten horen. Één meisje nam de moeite om samen met Ellen de vogeltjesdans te doen.

Bij een laatste dag hoort natuurlijk ook afscheid nemen. Voor de huismoeders van de kleine kinderen hebben we een groepsfoto uitgeprint zodat zij ons niet meer vergeten. Bij deze groep mochten we altijd mee eten en met deze dames hadden we van heel GOF de beste band mee opgebouwd. Ze waren erg blij met de foto, maar ik kon zelf wel merken dat wij voor hun één van de vele vrijwilligers waren. Ze bleven er namelijk erg nuchter onder.
Na van iedereen afscheid te hebben genomen konden we daarna weer terug naar het hotel waar ons een vrije week staat te wachten.

Donderdag 26/04/2012
In de middag met Rens, Ellen en Anna-Lieke naar het slangen/krokodillen park in Malindi gegaan. Het was beter dan we hadden verwacht. In het begin zag je slangen in hokken zitten en als je iets verder keek zag je de schildpadden van klein naar groot en naar heel groot. De grootste was 110 jaar en woog wel 100kg. We mochten de schildpadden optillen en de grootste ook aaien. Daarna vervolgde onze rondleiding zich naar de krokodillen. Ook deze hebben ze in alle soorten en maten. De gids sprong in de ruimte waar de kleine krokodillen zaten en pakte deze eruit. We hadden niet verwacht dat we de mogelijkheid kregen om een krokodil vast te houden, dus dit was een hele leuke ervaring. Maar het hoogtepunt was toch de python die we (voor diegene die wou) om onze nek kregen. Ik zelf vond dit wel spannend en dit is ook terug te zien in de foto's haha. Dit park is naar mijn mening zeker een aanrader, stel dat je ooit in Kenia komt:)

Nu is het vrijdag en zijn de resterende dagen op 1 hand te tellen. Deze dagen mogen van mij erg snel gaan want kan niet wachten om thuis te zijn en iedereen weer te zien!!!

Ik wil iedereen bedanken die reacties heeft geplaatst of een kijkje heeft genomen op mijn weblog. Het heeft me erg goed gedaan de afgelopen 3 maanden.
Woensdag ben ik alweer in NEDERLAND. Heel raar om te zeggen, maar het is toch echt waar!

TOT SNEL!!!!!! :):)

• 27 April 2012 - 16:03

Peter & Tessa:

Hoi Glenn,

Geniet nog van de laatste dagen en een goede terugreis en vlucht!
    Wij vonden het ook erg leuk om jouw avonturen te lezen en te reageren.

Groetjes Peter & Tessa

• 27 April 2012 - 16:25

Willy & Doortje:

Hey Glenn, geniet nog even van je laatste dagen in Kenia.
    Het was heel leuk om je verslagen te lezen en om de foto's te zien.
    Een goeie reis terug naar huis en we zien je vast wel een keer volgende week.xx

• 27 April 2012 - 16:38

Marli:

He Glenn, wat een moves hebben die kinders zeg! Maar jij hebt ze natuurlijk ff al jouw moves geshowt! Nog een fijne week en tot snel. x Marli

• 27 April 2012 - 16:55

Sharona:

En dan snel lekkere hamburgers pakken want je mag wel wat aankomen;) haha. Maar leuke foto's joh! Lijkt me echt een super ervaring. X

• 27 April 2012 - 17:00

Mari Joke:

Hoi glenn.

Het aftellen is begonnen,geniet nog maar deze paar dagen van alles wat je ziet.
    Een goede reis terug naar huis en tot horens

• 27 April 2012 - 17:51

Wes:

Hee G,

Mega filmpje. Doen ze goed daar :P
    Maar woensdag al thuis. Mooi kunne weer een pilsje doen binnekort ;)

Maar geniet nog maar van de laatste dage en dan spreek ik je van de week weer.

Laterz

• 27 April 2012 - 19:09

Ans :

verslag nr12 leuk om te lezen,ik zal het nog missen of ga je hier gewoon door om ons je bezigheden te laten volgen.....
    nog een paar fijne laatste dagen daar en tot heel snel
    groetjes en liefs ans

• 28 April 2012 - 07:06

Daisy:

Hai Glenn,
    Geniet nog van je laatste dagen in Kenia. Een super ervaring!
    Een goede vlucht terug,
    Groetjes Daisy

• 28 April 2012 - 09:28

Henny Bosch:

Hey Glenn, het was gezellig om jou te volgen daar ver weg. Je hebt ons een kijkje in de andere kant van het leven laten zien.
    En Jos Bosch laten griezelen van de foto's van slachten en slangen, haha. Geniet nog van een paar vrije dagen en goeie reis, vlieg ze en tot ziens.

• 28 April 2012 - 11:20

Groeten Uit Nuland:

Hey Glenn,

Geniet ervan jongen daar die laatste dagen! Maak er nog iets moois van.
    Leuk om zo je avonturen te kunnen lezen en zien. Mooi foto's!

Alvast een hele goeie reis terug!

Groetjes Patrick & Joyce
    dikke knuffels van Jens en Ize

• 28 April 2012 - 11:26

Fam Van Ellen:

He Glenn
    Het was echt leuk om al jullie verslagen te lezen.
    Wat hebben jullie veel gezien en gedaan.
    Knap dat je toch de python om je nek hebt gehangen lijkt me ook best eng !
    Maar ja je maakt het misschien nooit meer mee.
    Geniet zeker nog van deze laatste dagen.En een hele goede reis en tot in Lolland :-)

• 28 April 2012 - 12:05

Frans En Clazien:

He Glenneke,

Ook het laatste verslag is heel leuk. Wij het leuk om je verslagen te volgen en de foto's te zien. En wij hebben heel erg genoten van die week dat wij bij jou waren.

En het afscheid nemen zal zeker niet meevallen je hebt tenslotte 3 maanden met de kinderen en de leraren opgetrokkken.
    Geniet nog van de laatste dagen in Kenia en van de lekkere warme zon

• 28 April 2012 - 12:09

Frans En Clazien:

He Glenn,
    Ik vergeet je helemaal een goede reis naar huis te wensen, ook natuurlijk voor de anderen groetjes aan alemaal.
    Tot volgende week

Ome Frans en Tante Clazien xxx

• 28 April 2012 - 16:17

Pds:

Heey maatje ja heb zeker met alle plezier je verslagen gelezen. Geniet nog van de laatste paar daagjes want donderdag en zOndag moet je weer de wei in! Gezellig!!!! See you next week!!!!!!!!!

• 28 April 2012 - 17:53

Bertie En Yvonne:

Hee Glenn,

Ook wij hebben erg genoten van je verslagen.
    Maak er nog wat van de laatste dagen.
    We wensen je een hele goeie reis terug.
    Tot ziens in Heesch.

Groetjes :
    ome Bertie,tante Yvonne, Juan en Shirley

• 29 April 2012 - 18:05

Ouders Anna-Lieke:

Jullie avontuur zit er bijna weer op. Spannend hoor met die slang. Geniet van de laatste dagen in Kenia.
    Groeten Edward en Marjolijn.

• 30 April 2012 - 06:50

Pieter:

Koester je herinneringen.
    Genoten van je verslagen.
    Een goede terugreis.

• 30 April 2012 - 15:21

Pap En Mam:

Hey Glenn,
    Zo wij zijn weer terug van ons weekendje weg, en maar meteen achter de pc om je ( laatste)verslag weer te lezen. Afscheid nemen is nooit leuk maar hoort er wel bij. Wij zijn blij dat je dat afscheid gehad hebt want dat betekend voor ons dat je snel weer thuis bent, en er weer leven in de brouwerij komt thuis:D.

Maar jou 3 maanden daar is voor jou iets om nooit meer te vegeten, en al de leuke en minder leuke dingen nemen ze je nooit meer af.

Nou Glenn we kijken nu wel uit naar Woensdag, maar gelukkig hebben we net nog ff gezellig geskypt en je een goede reis kunnen wensen!!!

Een hele fijne vlucht gewenst en tot overmorgen!!!

Dikke xxx pap en mam ly

Ennuhh ze staan koud :D

• 01 Mei 2012 - 16:13

Ouders Van Renée:

Lieve Glenn,
    Wat hebben we genoten van al je verhalen!
    We zullen ze gaan missen!
    We zien elkaar op Schiphol!

Lieve groeten Ton en Anneke

• 01 Mei 2012 - 18:47

Patricia (VSO):

Hoi Glenn,

Dank voor je mooie verslag. Ik wens je een heel goed laatste afscheid van alle mensen in Kenia, een voorspoedige terugreis en een heerlijk weerzien met al je familie en vrienden.

Tot spreeks!

Patricia (VSO)

• 01 Mei 2012 - 19:56

Leo En Jeanne:

Hoi Glenn,

We hebben genoten van al je verslagen en de leuke foto's.
    Het was denk ik een ervaring die je niet snel zal vergeten.

Heel veel succes woensdag met je sollicitatie gesprek. Wie weet mag je dan weer in Nederland aan de slag, ook leuk, en het wordt hier steeds warmer.
    Heel veel succes en een heel fijne dag woensdag.
    Groetjes van
    Oom Leo en tante Jeanne