week 4 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu week 4 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

week 4

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

02 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Na een leuke stapavond op vrijdagavond zijn we pas zondag weer iets gaan ondernemen. We zijn naar een ruine gaan kijken. Dit was in Gede en het heette daarom ook Gede museum. Het kostte 400 shilling p.p. en we kregen een gids mee die soms erg moeilijk te verstaan was. Nadat we aan hadden gegeven dat hij wat langzamer moest praten was het beter te verstaan. Hij probeerde ons af en toe wel bij de les te houden door ons wat vragen te stellen over de informatie die hij ons had verteld. Er liepen bij deze ruine erg veel wilde apen rond en ook hebben we een uil gespot. Het was een mooie ervaring en heb mijn ogen uitgekeken. Vooral de boomhut waar we voor 100 shilling in mochten zal me wel bijblijven. Gelukkig hebben we foto's gemaakt om de rest ook niet te vergeten:)

- werkdagen
De kinderen houden hier erg van drummen en je hoort ze ook altijd op de speelplaats een beat maken. Ik liet op maandag ook wat van mijn 'beatbox' horen en dit vonden ze allemaal erg interessant en hoorden ze voor het eerst.
Ik hoorde hierna niks anders meer als: 'again again' en 'do the last one'. Op een gegeven moment kreeg ik er genoeg van en heb ik gezegd dat ze zelf moesten oefenen en dat ik het de volgende dag weer een keer zou doen. Wel is het erg leuk hoe de kinderen reageren op iets totaal nieuw voor ze is. Het valt me trouwens wel erg op dat de toeristen ook echt overal vandaan komen. Zo heb ik ondertussen al met mensen uit Italie, Oostenrijk, Duitsland, Slowakije, Zweden en Canada gepraat..

Op dinsdag zijn Rens en Anna-Lieke bij GOF geweest en hebben we ze een rondleiding gegeven. We zijn toen rond 11.30u weer gegaan zodat Ellen en ik posters konden maken voor de sportdag die op woensdag zal plaatsvinden (met goed resultaat!).

Woensdag zijn we met de tuk-tuk naar GOF gegaan om de 2 posters en de 2 flessen water van 5L op een wat eenvoudigere manier mee te nemen. De leraren en kinderen reageerde beide erg leuk op de posters die we hadden gemaakt.
Toen we bij de sportdag bij Jimba's (school) aankwamen werden we door alle kinderen bekeken alsof we apen waren. Niet heel erg gek, want we waren de enige 2 blanken daar haha.
We hebben vooral gekeken en aangemoedigd. We zijn uit de zon gebleven en hebben niet echt een bijdrage kunnen leveren aan de sportdag. Daardoor duurde deze dag ook wat lang. Maar ook dit was een mooie ervaring. Zo ook het vervoer vanuit GOF naar Jimba's. We gingen in een busje met 9 zitplaatsen, maar we zaten er met maarliefs 32 personen in waarvan 5 volwassenen. Onderweg werden er veel liedjes gezongen en dit doen ze erg mooi. Daar kunnen de kinderen in NL nog een puntje aan zuigen.

Vrijdag 02/02/2012
Ellen en ik hadden gisteren afgesproken om vandaag chapati te maken. Je kan dit vergelijken met een wrap van een rol donner, maar dan wat dikker. We hebben er zeker 50 gemaakt en heb er zelf 2 mogen versnaperen. Ik vind ze wat saai, maar op zich wel weg te krijgen.

Dit weekend zijn we van plan om te gaan snorkelen. Eigenlijk hou ik niet zo van de zee en snorkelen, maar omdat iedereen van ons het doet, ga ik toch mee. Het lijkt me een hele mooie ervaring en zou het stiekem toch niet willen missen. Als er volgende week een verslag op deze site staat heb ik het overleefd haha! Hopelijk wordt het super!

Groetjesss

  • 02 Maart 2012 - 15:01

    Mam:

    Hoi Glenn,

    Goh je doet wel lekker veel ervaring op zeg met de dingen die je meemaakt. Kei leuk!! Ja en dat beatboxen dat had ik wel verwacht dat ze dat leuk vonden:). Gaaf dat je gaat snorkelen.....ik weet hoe je dat vind maja dan blijf je maar in het ondiepen haha. Dan weet ik zeker dat er weer een verslag komt :)

    xxx en tot skypes

  • 02 Maart 2012 - 15:01

    Mam:

    Hoi Glenn,

    Goh je doet wel lekker veel ervaring op zeg met de dingen die je meemaakt. Kei leuk!! Ja en dat beatboxen dat had ik wel verwacht dat ze dat leuk vonden:). Gaaf dat je gaat snorkelen.....ik weet hoe je dat vind maja dan blijf je maar in het ondiepen haha. Dan weet ik zeker dat er weer een verslag komt :)

    xxx en tot skypes

  • 02 Maart 2012 - 15:24

    Tessa & Peter:

    Hoi Glenn,

    Dat beaten bij de kinderen met jou als leraar komt helemaal goed :).

    In dat busje was het natuurlijk: niet passen, toch passen haha.

    Mooie actiefoto's bij het zwembad.

    Veel plezier komende week en we kijken weer uit naar je verslag.

    Groetjes Tessa & Peter

  • 02 Maart 2012 - 15:56

    Ouders Van Renée:

    Hoi Glenn,
    Wat een mooie foto's heb je gemaakt bij het Gede museum. Leuk om ook die kant van Kenia te zien.
    De kinderen mogen wel blij met je zijn met al je talenten! Beatboxen is natuurlijk heel interessant!
    Veel plezier met snorkelen!!
    groeten Anneke en Ton

  • 02 Maart 2012 - 16:24

    Zus:

    Heey broer,

    Leuk om te lezen dat jullie naar een ruïne zijn wezen kijken en dat het mooi was om te zien :). De foto's zien er ook mooi uit!
    Haha leuk dat de kinderen je beatbox kunsten mooi vonden, hebben ze idd weer iets om te oefenen. Ritme hebben ze daar wel dus wie weet zitten er een paar goeie tussen ;).

    Ojee snorkelen!! Als er maar geen haaien zwemmen he broer ;) haha dat is waar we altijd voor vrezen in die o onvoorspelbare zee haha.. ik ben precies hetzelfde, heb het daar ook niet zo op!
    Maar had de gok in Egypte toen ook maar gewaagd en het was zeker de moeite waard :D!
    Goed dat je toch gaat, want zoiets is echt super mooi en wil je zeker niet missen!

    Leuke posters hebben jullie gemaakt om de kinderen aan te moedigen tijdens het voetballen, alleen jammer dat je zelf helaas daar niks kunt doen. Maarja voor de kinderen en organisatie is het allang leuk dat jullie daar zijn en je van je beste kant hebt laten zien ;)!

    Heel veel plezier dit weekend en hopelijk tot je volgende reisverslag haha ;)

    Liefs je zus

    Ps: Wouter en ik zijn nu gezellig een weekendje weg in Den Haag omdat we nu 2 jaar iets hebben :D

  • 02 Maart 2012 - 16:40

    Ans :

    hoi glenn
    het klinkt eentonig maar weer een kei goei verslag.
    jij en beatboxen dat gaat wel goed denk ik en voor je daar weg bent zullen de kids het ook wel kunnen.
    de foto;s zijn ook weer mooi,vooral de zweefduik van je bij het zwembad.
    dat je mee gaat snorkelen oke ,maar aub wel weer een verslag volgende week
    weten we ook meteen hoe je het vond
    week 4 alweer wat gaat dat snel zeg en wat maak je veel mee,dat pakt niemand je nog af.fijn weekend en tot volgende week
    groetjes ans

  • 02 Maart 2012 - 23:42

    Pap:

    Zo,Glenn
    Alweer een week verder, je bent voor dat je het weet een oude blanke keniaan met een spandoek die toevallig ook nog kan beatboxen .
    Waarom jullie toch zo bang van de zee zijn weet ik ook niet.
    Ik heb het pas als ik 40 meter van de kant ben. ha ha
    Maar het is inderdaad zonde als je het nooit zou proberen dat snorkelen.
    Ooh,En van hoe krijg je 32 afrikanen in een busje is dus geen mop.
    Als je dan maar niet onderop zit .hihi
    Nou kei mooi om het allemaal te lezen Glenn.
    Hou je haaks de groetjes .
    xxx s'pap

  • 03 Maart 2012 - 12:00

    Pieter:

    Was je ook netjes je handen als je hiermee eet?

    Hoefde je tijdens de sportdag geen groepje te begeleiden?
    Zoals ik uit je verslag begrijp heb je alleen maar de hele dag zitten kijken en aanmoedigen?!

    Uit welke onderdelen bestaat zo'n sportdag?

  • 03 Maart 2012 - 12:30

    Goos:

    Hee MC G,

    Heb je eindelijk je beatbox skills laten horen ja. Wat is je manager toch trots op jouw :P Maar goed.

    32 man in 1 toch voor 9 personen! Past precies toch :P Mooi om te horen dat verder alles goed met je gaat.
    Verder veel plezier met snorkelen en spreek je van de week wel weer.


  • 03 Maart 2012 - 12:39

    Ome Frans En Clazien:

    Hoi Glenn,

    Je hebt al heel wat aparte dingen gezien
    En ik denk als je straks weer thuis bent, dat je wat eten betreft alles lekker vind.
    Leuke spandoeken hebben jullie voor de kinderen gemaakt voor de sportdag dat zal best wel geholpen hebben denk ik.
    En dat snorkelen lijkt me geweldig en als je er schrik van hebt dan blijf je op een luchtbed liggen dan bekijk je het zo maar, dat doet ome Frans ook zo en dan zie ook genoeg.
    leuke foto's van dat duiken het is net of je boven het water blijft zweven.
    Een leuk verslag en ben benieuwd naar het volgende nog veel plezier en geniet ervan tot volgende keer.

    Groetjes Ome Frans en Tante Cklazien xx


  • 03 Maart 2012 - 13:54

    Gertjan:

    Hey Glenn,

    Leuk om elke week weer je verhalen te lezen. Je maakt genoeg meee daar zie ik wel, en dat moet ook. Nog heel veel plezier en we skypen nog wel een keer.

    Gj

    PS. pietje begint hier al te zeuren als er een te veel in het busje zit.

  • 03 Maart 2012 - 16:46

    Mari Joke:

    Hoi glenn

    Mooie foto's en een leuk verslag
    maar doen jullie ook nog iets wat op werken lijkt ha ha
    nog veel plezier met snorkelen en alles wat je nog meer gaat doen
    groetjes en we wachten je volgend verslag af.

  • 03 Maart 2012 - 19:40

    Oma:

    Hoi Glenn,

    Ik ben nu hier bij jou thuis en vind het leuk dat ik je foto's en jou zo gezien heb. Nu weet ik ook hoe jij daar werkt. Heb je net ook even gesproken via skype en dat was heel mooi.. prima zelfs.

    Groetjes van Oma Heesakkers dikke xx

  • 04 Maart 2012 - 05:23

    Sara Tapia:

    Vette shit Glenn!!
    Xx

  • 04 Maart 2012 - 16:03

    Brigitte:


    Hoi Glenn,

    nou dat was een spannend nachtje voor jullie! En geen speeltjes meegenomen? hi,hi. Hoe heb je t snorkelen ervaren achteraf? Je hebt waarschijnlijk zeedieren gezien die wij ons hele leven niet zullen zien. Die video van dat schommelende jongetje, (moet ik nou lachen of huilen)? Heel aandoenlijk. Vaker doen! Veel werkplezier.
    Groetjes Brigitte.

  • 05 Maart 2012 - 06:10

    Patricia (VSO):

    Hoi Glenn,
    dank weer voor alle verhalen, heel leuk om te lezen. En de beelden erbij te bekijken. Fijn om te lezen dat het goed gaat en dat jullie ook met z'n allen lekker optrekken. Heel veel succes met alles en zorg goed voor jezelf! Patricia

  • 05 Maart 2012 - 11:18

    Leo & Jeanne:

    Hoi Glenn,

    leuke verslagjes Glenn,
    Je maakt leuke dingen mee, wat een land hé. Die ervaring nemen ze je niet meer af.
    Wanneer ga je de big-five zien?
    Veel plezier verder.
    Gr. om Leo en tante Jeanne

  • 06 Maart 2012 - 20:05

    Melvin Van Meurs:

    hallo vreind glenn alles goed vrijdagkrijg ik mijn eigen woningik hoop dat je keer langs komt en dat het heel goed met jou gaat sorry voor de laate reactie ik miss jou maat onzetend

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Glenn

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 61098

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Op naar Kenia

Landen bezocht: