de 2e week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu de 2e week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

de 2e week

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

17 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Zaterdag 11/02/2012
Vandaag zijn Renee, Leakna en Jopy (bagpacker) naar Watamu gekomen om naar ons hotel en de omgeving te kijken. We zijn naar het strand gelopen, maar toen bleek het eb te zijn en konden we de zeebodem eens gaan bekijken. Meteen liepen er Kenianen naar ons toe om de verschillende dieren te laten zien. O.a. zeesterren, zee-annemoon, visjes, krabben en een zee- penis haha, echt te smerig. We mnoesten het van hun ook aanraken, maar kijken was voor ons wel prima! Daarna een drankje bij een luxe resort gedaan en toen 2 uur op het strand gelegen. Ik ben flink verbrand, AU!

Zondag 12/02/2012
Deze dag maar uit de zon gebleven en maar goed ook, want o o o wat doet het zeer. Het ergste is ook nog dat je aftersun op moet SMEREN. Dat is nog wel het pijnlijkste!
's Avonds hebben we weer bij de pizzaria gegeten. Dit keer een pizza quattro stagione naar binnen gewerkt, lekkahh!

Maandag 13/02/2012
vanmorgen een koude douche gepakt, aftersun gesmeert en daarna het gevoel gehad alsof ik in brand stond. Ik kon maar net mijn kleren aantrekken en elke beweging deed super zeer. Besloten dat dit geen doen was en ben nog een dagje in het hotel gebleven. De hele dag heb ik me verveeld en de zon vermeden. Dit had me goed gedaan, want tegen de avond aan werd de pijn steeds minder:) Nu nog van het ploepen (plassend poepen) afkomen en dan gaat alles goed haha. Ik heb trouwens erg zin in morgen om naar stage te gaan!

Dinsdag 14/02/2012
Het is grappig dat we steeds minder hoeven te betalen voor de matatu. De 1e week betaalden Ellen en ik 100 shilling en nu is dat al 60 shilling. Maar goed we kijken niet op 40 cent. Op stage mochten we in de pauze van de 3e klas mee buiten voetballen. Voordat de 'wedstrijd' begon gingen de kinderen eerst netjes in een rijtje staan en zongen ze het volkslied, erg grappig om te zien en te horen. Hoop wel dat Ellen en ik meer in de klas mee mogen helpen, want zo leren we de kinderen nog niet echt goed kennen. Ook moesten we de bibliotheek van GOF gaan ordenen, want wat was dat een puinhoop! Bij GOF maken ze ook erg leuke souvenirs, die ik graag een zou kopen, maar ik heb gelukkig nog tijd genoeg.
Op de terugweg naar 'huis' heb ik nog een kokosnoot uit een palmboom gegooit met een steen en mee naar het hotel genomen. Daar deze met een flink mes aan flarden geslagen en de kokosmelk geproefd...mwa haha! Wel leuk om de survival technieken (gezien van discovery) in de praktijk te brengen. Ook hebben Rens en ik een nieuwe hotelkamer gekregen. Deze is kleiner dan die van eerst, maar voor ons prima:)

Woensdag 15/02/2012
Vandaag in de matatu ipv 60 shilling dit keer maar 50 shilling betaald. Dadelijk is het nog voor niks haha. We moesten op GOF eerst meehelpen in de meisjeswoning door de kasten wat netter te maken. Daarna mochten we van 10.00 tot 11.00u meespelen met de 2e klas. De kinderen maakte koprollen in het zand, dus heel hun hoofd en kleren zater onder het zand. Dan kwamen ze naar ons toe om dit eraf te laten wrijven. Ook erg intensief meegedaan met touwtje-springen. De kinderen kregen Uji (in het Engels porage. Dit is een mengsel van bloem, suiker, water en mais). Ik heb dit mogen proeven en heb gezegd dit wel lekker te vinden, maar stiekem vond ik het niet te pruimen haha. De leraren dat we morgen een volle beker zouden krijgen, o jee!
Hierna mochten we weer naar de creche. Daar met de kinderen meegegeten en we aten rijst met vlees van de koe. Waarschijnlijk de koe die ik eerst vrolijk zag rondhuppelen door de open weide, maar dat doet me niks en hij smaakte heerlijk. Ellen hoefde bij deze gedachte haar bordje niet meer, dus heb ik deze ook maar opgegeten. Na dit feestmaal mochten we in het special house (huis voor gehandicapten) de kast ordenen. Daar hebben we erg hard gelachen, want we kwamen soms kleren tegen die carnavals-waardig waren. Zo vloog deze dag voorbij.

Donderdag 16/02/2012
Een erg leuk begin vandaag. Veel met de kinderen gespeeld en ook de wat oudere kinderen maken nu meer contact:) Weer een potje gevoetbalt en vandaag moest ik keepen. Toen 'mijn' team scoorde kwamen ze me allemaal een high five geven. Erg leuk!
Vandaag kwam Paul naar ons toe met een special request. Er was een meisje ziek en hij vroeg aan ons welke bloedgroep we hadden om bij eventueel dezelfde bloedgroep wat bloed af te staan. Na overleg besloten we dit niet te doen, ik vertrouw het niet helemaal met dat bloed afnemen en zo. We hebben wel wat afgeweken van het geplande rooster, want we moesten veel was vouwen ipv koken en hier baalde ik erg van. De begeleidsters hebben ook nog steeds moeite met mijn naam, merk ik al een tijdje. Ze roepen altijd Ellen als ze een nieuwe taak hebben. Dit vind ik niet erg als er gewassen moet worden, want ja, ze roepen Ellen haha ;) Ik zal binnenkort is een foto van mij en mijn naam ophangen. Toch wel zo handig:)

vrijdag 17/02/2012
Vandaag zou ik eigenlijk gras moeten snoeien, maar ik kon de mannen die daar over gingen nergens vinden, dus toen maar samen met Ellen in het jongenshuis wat huishoudelijke taken verricht. Ook kwamen Leakna en Jopy langs om bij GOF te kijken. We hebben ze een rondleiding over het terrein gegeven en ze waren van mening dat het er erg mooi uit zag. In de pauze van de kinderen heb ik weer mee gevoetbalt. Dit keer kwamen ze zelf naar me toe om te vragen of ik mee deed:) De dames niet en die bleven langs de kant zitten. Ook hebben we de bibliotheek weer wat geordend en heb ik Ugali gegeten. Dit is mais met in dit geval vis en/of kip. De vis wordt vrij eenvoudig bereid. Ze vriezen deze in zoals deze gevangen is, snijden hem in tweeen en frituren het dan met ogen, tanden, vinnen en inhoud er nog aan. Ellen houdt er absoluut niet van en ik eet het gelijk op. Mijn reisgenoten noemen me daarom de afvalbak, omdat hun resten ook in mijn maag belanden als ik honger heb haha.
Ik heb trouwens in de plaatselijke pizzaria in Watamu een asbak gespot gemaakt van een kokosnoot en vandaag mijn eigen creatie gemaakt. Het is nu weer weekend en bij jullie in NL staat carnaval voor de deur. Daarom hebben we voorgenomen om morgen ons eigen feestje te bouwen! Maar had dit stiekem wel liever in NL gedaan;)
Hopelijk verbrand ik dit weekend niet zo erg als de vorige. Prima 2e week en wat vliegt de tijd!

  • 17 Februari 2012 - 17:17

    Renée Sjamaar:

    CARNAVALLEN! Dat doen wij hier gewoon in Kenia! Zet jij alvast de polonaise in, dan ga ik hier verder!:)

  • 17 Februari 2012 - 18:17

    De Goos:

    Doen jullie die maar in Kenia dan lope wij hem 6 dage in NL :P
    Mooi te horen dat het daar goed gaat en hebt weer een paar mooie fotos. Fijn weekend in iede geval en dat ik er niks van hoor he G`

    gr

  • 17 Februari 2012 - 19:16

    Mam:

    Hey Glenn,

    Wat een superverslag weer!!! kan er smakelijk om lachen en zie je ook bezig :). Je kan straks gerust nog een keer op survaivel gaan, een kokosnoot slachten gaat je goed af dus.....
    Superleuke foto's ook weer, wat een scheetjes zeg, en dan de namen erbij zoals Greatman haha zo grappig :).
    Een heel fijn weekend voor jullie alle 4 en maak er een leuk Keniaans carnavalsweekend van!! Dat zal jullie zekeer lukken als ik de verslagen lees. Leuk dat jullie het met z'n vieren goed kunnen vinden, maakt het ook een stukje makkelijker allemaal!

    Fijn weekend en tot skypes maar weer!!

    Dikke kuzzzz mam xxx ly

  • 17 Februari 2012 - 21:09

    Peter En Henriëtte:

    Goed verhaal Glenn(Ellen), carnaval ze in die hitte. Tot het volgende verhaal.

    xx

  • 17 Februari 2012 - 23:08

    Vaderlief:

    Geweldig mooi om te lezen,jongen.
    dat kan je erg leuk.
    We kijken al weer uit naar je avonturen van volgende week!.
    Geniet van jullie weekend en smeer je maar goed in met zonnebrandcreme.
    Wij missen je natuurlijk, maar weten dat je het goed naar je zin hebt.
    Groetjes aan je stagemaatjes en tot skyp's
    xx dad


  • 18 Februari 2012 - 10:48

    Peter & Tessa:

    Hoi Glenn,

    Leuk verhaal weer om te lezen.
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt.
    Dat feesten dit weekend in kenia laat maar aan jullie over.

    Groetjes Peter & Tessa

  • 18 Februari 2012 - 12:53

    Ans:

    hoi glenn
    wat een pracht verslag weer.kei knap en voor ons heel leuk om te lezen.
    iets minder lang zonnen misschien,scheelt je wat pijn wellicht.wat zul jij bruin zijn als wij je weer zien.
    ik zie het voor me jij vechtend met een kokosnoot,maar wel open he
    je foto"s samen met je verslag geven ons een mooie indruk van wat je daar doet en meemaakt.die kindjes vinden je ook wel gaaf zo te zien,leuk hoe je daar mee om gaat.
    een heel fijn weekend en succes voor volgende week,kijk uit naar je verslag
    groetjes ans van buren

  • 18 Februari 2012 - 16:47

    Ineke Hosli:

    Hoi Glenn,

    Nog 73 dagen... Volgens mij begin je al aardig te wennen daar. Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het me heel leuk om mee te maken. Je bent er inmiddels achter dat de zon in Kenia ook heet is, heb ik gelezen.
    Het is leuk om jouw bezig te zien met die zwarte kopjes.
    Geniet lekker van je verblijf daar en tot ziens op de Klokbeker!

    Ineke

  • 18 Februari 2012 - 18:27

    Mari Joke:

    Hoi glenn.
    Vier daar maar lekker carnaval dan doen wij het hier wel met kloteweer
    leuk je verslag incl foto's
    Veel plezier nog en tot horens.

  • 19 Februari 2012 - 15:47

    Maria:

    Hoi, Glenn,

    Wat prachtig om te lezen. En wat zie ik nu op je foto : verbrand... Ga je mode in Kenia invoeren...een randje boven je broek,ha,ha.. Een verbrande huis insmeren met cocosmelk helpt ook goed. Neem aan uit je verslag dat je nog wel vaker raak kunt gooien. Noten genoeg. Maak er een mooi Keniaanscarnaval van. Las dat er kleding genoeg voor handen is..wat betreft het huishoudelijk werk wat zal je straks goed ingewerkt zijn voor de breeg. Misschien heb je dan zelfs tips voor ons. Geniet van ze zon, mooie vrouwen en je biertjes. Proost uit het brabantse !

  • 20 Februari 2012 - 12:35

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Glenn,
    Zo, jij hebt talent voor heel veel dingen. Zelfs een kokosnoot slachten gaat je goed af!
    Heel mooi om te zien, hoe dol de kinderen op je zijn! Geniet daar van!!
    Groeten Anneke

  • 21 Februari 2012 - 22:08

    Zus:

    Heey broer,

    Hier een reactie van je zus.. nu de carnavalsdagen voorbij zijn heb ik mooi even de tijd gehad om je verhaal te lezen! Weer een hoop dingen meegemaakt dus.. leuk om te lezen!! en ook leuke foto's!
    Hopelijk kunnen jullie wat meer dingen met de kinderen gaan doen ipv was vouwen en boeken ordenen enzo ;).. en ja van die verbrande actie, erg herkenbaar, maar niet zo slim he meneer! Dus de volgende keer goed insmeren..
    Hoe was jullie cv-feestje geweest?

    Veel plezier nog!

    xx je zus

  • 22 Februari 2012 - 13:32

    Caroline Van Der Wal:

    Hoi Glenn
    Oeps wat zal dat branden, dat rode vel. Tja, wie mooi wil zijn .... :-)
    Je klinkt al aardig ingeburgerd en ik vind het erg goed dat Ellen en jij in goed overleg hebben besloten niet zomaar bloed te doneren.
    Mooie foto's ook van jou en de kinderen.
    Hopelijk gaan jullie weer van ploepen naar gewoon poepen en plassen.
    Mocht je nog met me willen skypen, je weet, ik ben er.
    Warme groet,
    Caroline

  • 24 Februari 2012 - 08:50

    Bjorn:

    Yow maatje,
    had niet door dat je zo goed kon schrijven. Echt vet om te lezen!
    Verwacht vandaag eigenlijk weer een verslag van je ;)
    Rustig aan en Geniet ervan!

    Ben nou bezig met Skype aan het installeren dus hoop je binnenkort een keer te spreken,

    Laterss

  • 24 Februari 2012 - 11:07

    Jan Germa :

    Hallo Glen
    ALS wij,je verslagen lezen en je fotos bekijken kan het niet anders of je hebt echt naar je zin. Leuk om ook in het weekend gezellig met zijn alle te gaan stappen, dit hoort er ook bij. Let je er wel een beetje op dat je dit weekend niet verbrand.Doe iedereen de groeten uit Schijndel
    Germa en Jan ouders van Rens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Glenn

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 948
Totaal aantal bezoekers 61099

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Op naar Kenia

Landen bezocht: