1e Werk week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu 1e Werk week - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

1e Werk week

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

10 Februari 2012 | Kenia, Watamu

Maandag 06/02/2012
Om 07.15 ging de wekker en met zware ogen en wat zenuwen kwamen we ons bed uit. Op naar GOF en bij aankomst werden we ontvangen door de werknemers. Na een voorstel ronde moesten Ellen en ik aan de gang bij het jongenshuis. Daar moesten we hun rommelige kast uitladen en opnieuw vouwen en sorteren. Natuurlijk hebben ze ook vuile was en die moesten we met de hand wassen. In totaal hebben we de kleren van 13 jongens wel 7x opnieuw gewassen in telkens een andere emmer. Dit in de volle zon en ook ons 1e kleine regenbui-tje. Ik geef die vrouwen veel respect, want een wasmachine is toch wel ERG handig haha.
Hierna mochten we naar een kindergroep dat je kon vergelijken met een creche in NL. We hebben met ze gespeeld, gegeten en in bed gelegd. De kinderen zijn erg spontaan en komen meteen aan je armen en benen hangen. Ook heb ik in de keuken meegeholpen door tomaat en ui te snijden en een grote pan mais te roeren (erg plakkerig en zwaar). Prima 1e dag:)
Dinsdag 07/02/2012
Vandaag moesten we beginnen bij de meisjeswoning, eigenlijk hetzelfde riedeltje, maar hebben we minder moeten wassen haha (zijn de meisjes hier dan ook wat netter dan jongens zoals in NL? ;)) Hierna besloten Ellen en ik een rondje te lopen over het terrein. Toen zagen we dat de aandacht van de kinderen op de speelplaats op 'iets' gevestigd was. We liepen er heen en zagen toen dat er een dier geslacht werd. We moesten even goed kijken want het hing aan een touw, het had geen hoofd meer en het leek op een hond. Nee toch zeker, maar toen zagen we dat het hoofd van een geit op de grond lag. Raar genoeg hebben we gewoon staan kijken en mochten we er foto's van maken haha! Toen vroegen we wat later aan Paul wat we konden doen. Hij zei dat hij met een gehandicapt kindje naar het ziekenhuis in Mombasa moest voor een medische check en zei dat we rond 17.00/18.00 wel weer terug waren (het was toen 11.00). Toegestemd en uiteindelijk pas om 21.30 terug, waarvan ik 9 uur in de taxi heb gezeten!!! Dit omdat het heen 2 uur rijden is, we erg lang moesten wachten op de voorpond en toen weer nog terug. Oke dit doen we dus NIET meer!!
Woensdag 08/02/2012
Vandaag moesten we in een ander jongenshuis beginnen. Gelukkig niet hoeven wassen:) Krijg er een beetje rugpijn van. We mochten weer in de keuken meehelpen, want vandaag stonden er erwten, tomaat, ui, aardappels en rijst op het menu. We kregen zelf ook een bordje en het smaakte stiekem best goed! Hierna weer met de kinderen op de creche gespeeld en gegeten + nog op de speelplaats als speeltoestel gefunctioneert voor de kleuters. Erg leuk voor hun, maar voor mij zweten geblazen:P
Donderdag 09/02/2012
Een primeur vandaag!! Voor het eerst gepoept en dan zie ik jullie al denken, waarom zegt hij dit nou? Maar voor mij is het een hele opluchting (dit mag ook wel na een week, niet?) Ik heb over vandaag weinig te vertellen, alleen dat ik het mooi vind dat ik smaen met een dove- en niet pratende Keniaanse man moest koken en toch kon communiceren en zo wist wat ik moest doen. Ook was Ellen vandaag een beetje ziek geworden en moesten we wat eerder gaan zodat ze wat rust kon pakken in dat hete weer. Het ging na een tijdje in het hotel alweer wat beter gelukkig.
Vrijdag 10/02/2012
Geen nieuwe werkzaamheden verricht vandaag, maar wel het een en ander gezien en afgesproken voor de volgende werk week. Ik en Ellen hebben vandaag lang in de keuken gestaan. Toen we door het raam naar buiten keken hield een man 2 kippen vast aan hun poten en wisten wij al hoe laat het was. Een uur of 10. Nee hoor, iets later lagen ze onthoofd en kaalgeplukt op tafel. Het is raar om te zien dat de kinderen er zo gewoontjes bij staan te kijken. Dit ben ik niet gewend! Iets later waren we bij de creche aan het werk en toen zag ik dat ze een koe aan het vangen waren. O,jee zei ik tegen Ellen, daar gaat een koe naar de slacht. Het was wel naar om te zien dat ze de koe sloegen met een stok, terwijl deze op de grond lag alsof ze wist wat er ging gebeuren. Alle kinderen kwamen naar buiten, maar werden meteen weer naar binnen gestuurd. Uiteindelijk hebben ze met 8 man de koe naar de slachtbank getild. Zo zie je het nooit en zo zie je het bijna elke dag! Ik kijk er aan te wennen:S
Ook hebben we een nieuwe planning gemaakt voor de volgende werk week. We mogen dan in de school meehelpen en krijgen meer tijd voor interactie met de kinderen. Erg fijn dat GOF open staat voor onze wensen:) Het is nu alweer weekend en wat is de week snel gegaan.Ik heb nu al zin in volgende week!
Sorry voor de lap tekst die jullie hebben moeten lezen haha:P
Groetjessss

  • 10 Februari 2012 - 16:09

    Shirley:

    aaaaaah die kindjes zijn echt zo poepie!!! wel zielig voor de dieren maar de scheetige kindjes moeten ook eten :D

    nog veeel plezier
    groetjes Shirley

  • 10 Februari 2012 - 16:47

    Mam :

    Hey Glenn,
    Weer een heel mooi verslag (doe je goed) om te lezen. gelukkig dat je meer interactie krijgt met de kids. Leuke foto's ook en dat je dient als speeltoestel ja.....goed voor je biceps :). Wat een scheetjes die kinderen. Ja dat slachten van de dieren zal zeker raar zijn om het zo te zien. Geniet van je weekend en tot snel weer op skype :).

    Liefs mam xxx ly

  • 10 Februari 2012 - 16:59

    Peter & Tessa:

    Hoi Glenn,

    Weer een leuk verhaal om te lezen.
    het besef wat een luxe wij hebben is er pas, als je anders hebt gezien zoals wassen met de hand en eerst slachten van dieren en dan eten koken ;)
    Leuk dat je volgende week op een school mee gaat helpen.
    De kindjes zijn echt lief om te zien.

    Groetjes Peter & Tessa

  • 10 Februari 2012 - 17:33

    Mari Joke:

    Hoi glenn.
    Leuk verhaal om te lezen ,en zo te zien gaat je het goed af.
    Maar hoe denk je dat een shoarmaboer
    aan zijn vlees komt.
    We wachten weer op jou volgende verslag.

    gr mari joke

  • 10 Februari 2012 - 18:18

    D'ad:

    Hoi Glenn.
    Mooi om te lezen, je ups en downs aldaar.
    Ik zie dat al de kinderen daar kaal geschoren zijn.
    Misschien laten ze jullie dat ook nog een keer doen,(hoofdjes scheren) of zijn jullie volgende keer aan de beurt om iets te slachten,op de slagers-creche.....ha ha
    Nou een fijn weekend alle 4 en volgende week hopenlijk wat meer leuke actieve dingen met de kinderen doen!

    xxx' pap

  • 10 Februari 2012 - 18:22

    Tante Doortje..:

    hoii Glenn

    Weer een leuk verslag om te lezen.
    En ook weer mooie foto's.
    Het gaat je allemaal wel goed af zo te lezen.
    En het zijn inderdaad scheetjes van kinderen..
    En het slachten van die dieren zal inderdaad wel raar zijn om te zien maar ze moeten daar ook eten, ze weten daar niet beter..vroeger was dat hier ook. Ja zo zie je dat wij het hier heel goed hebben en eigenlijk heel erg verwend zijn.. Maar succes volgende week op school dat is wel heel erg leuk denk ik. Geniet van je weekend.. groetjes van ons allemaal xxx

  • 10 Februari 2012 - 21:30

    Maartje Van Beek:

    Hey Glenn, Ziet er allemaal goed uit hoe bevalt het daar?! Wij missen je wel hoor op de groep! Heb je je onderbroek al gedragen?;-)

    Veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Maartje

  • 10 Februari 2012 - 22:28

    Thea :

    hoi glenn,

    dat zal zekr een opluchting zijn geweest na een week;)hihih maar gelukkig is het glukt!!

    Echt leuk om zo te lezen wat je daar doet!! Echt geweldig dat je dit gedaan hebt!! Een super vette ervaring straks!!!

    Nou geniet van je weekeind
    en ik wacht al op je volgende verslag

    groetjesssss Thea

    ow ja gister diploma uitrijking gehad!!!!
    Was echt heel erg geslaagd;)

  • 10 Februari 2012 - 23:13

    KWIC Nel:

    Juist heel leuk om je verhalen te lezen. En die foto's zijn ook prachtig. Het klinkt goed allemaal, fijn dat het zo loopt.

  • 11 Februari 2012 - 08:34

    Peter En Henriëtte:

    Hoi Glenn, zo de eerste werkweek zit erop, Voor jou een hele belevenis ,voor ons leuk om te volgen.
    Veel succes met de slachterijen aan huis en veel plezier met de kiendjes.
    XX

  • 11 Februari 2012 - 10:23

    Pieter:

    Glenn je volgt een vol programma met veel afwisseling. Je maakt lange dagen, maar deze unieke levenservaring neemt niemand je af.
    Leuke foto's en ook meteen geeft het een beeld aan je verslagen. Ga zo door.
    Ik moet nog wel steeds goed kijken op de foto's waar jij op staat. Ik herken je haast niet terug. Zal wel aan je kapsel liggen.
    Ik merk aan de verslagen dat je houding wel veranderd is, vergeleken met je stageperiode. Iemand die nu weet wat hij wil en er serieuzer mee omgaat. Fijn om die ontwikkeling in positieve zin zo te zien.
    Een tip: kijk goed bij het slachten. Misschien kom je dan met een extra beroep als slager terug uit Kenia.
    Geniet van je weekend en de volgende week er hard tegen aan.
    Thema voor volgende week in kenia:
    Carnaval vieren. Leer ze het maar, de polonaise en een 'echt' Biggenbal.

    Groetjes
    Pieter

  • 11 Februari 2012 - 11:50

    Wes:

    Hee Glenn,

    Weer een lang verslag maar mooi om te leze dat het bevalt. Je maakt in iede geval veel mee zo te hore. Fijn weekend in iede geval en ik spreek je van de week wel weer.

    gr

  • 11 Februari 2012 - 12:07

    Ans:

    hoi glenn
    je hebt echt schrijftalent jongen,ik heb je verslag met plezier gelezen.stiekum ben ik jaloers op jou lef om zoiets te gaan doen.
    voor jou een ervaring die je niet snel vergeet denk ik .
    wat een leuke foto;s jij als speeltoestel,aron en amy zeiden gelijk dat is echt iets voor glenn.
    die slachterij zul je misschien wel aan wennen maar blijft denk ik raar om zo buiten te zien,maar ja er moet wel geeten worden.
    en ook mooie om te lezen is dat jij niet eens een wasmachine nodig hebt.
    het ga je goed en ik kijk uit naar een volgend verslag
    groetjes ans v buren

  • 11 Februari 2012 - 17:31

    Teddy:

    Há superschatje!
    Wat een verhaal weer, zeker leuk om t lezen! Van dat slachten lijkt me heel raar om te hebben gezien, maarja zo gaat dat daar. Zal even wennen
    Zijn! Ik zie ook al je al flink verkleurd bent, straks haal je me nog in! Hier is het verder prima en hartstikke koud..brrr

    Ik spreek je om 8u op skype (mijn tijd)
    Doei toetje!
    Xxx lyou

  • 11 Februari 2012 - 23:03

    Marja Van Den Berg:

    He jongen hoe is het met je ?
    ik vind het geweldig wat je doet lees je verhalen graag kei mooi man, ik hoop dat je ook geniet van alles wat je ziet en meemaakt. En je hebt prachtig weer lekker, ik ga dinsdag ook naar egypte met Jan en Nicola lekker naar de zon hier is het koud.Nou ik wens je alle goeds jongen een dikke kus van mij ben kei trots op je.
    Groetjes Marja

  • 12 Februari 2012 - 14:15

    Inge & Hein:

    Leuk verhaal Glenn, fijn dat je het naar je zin hebt en na een week hebt gepoept;) haha...Nog veel plezier daar!!

  • 12 Februari 2012 - 16:24

    Anneke,moeder Renee:

    Hoi Glenn,
    Natuurlijk volg ik jou ook! Wat schrijf je leuke reisverslagen. En je foto's zijn echt prachtig!! Zo kunnen we hier meegenieten van alles wat jullie meemaken.
    Geniet ervan met zijn allen!!!

    Groeten Anneke

  • 12 Februari 2012 - 18:47

    Yann:


    Hey maat,

    jij komt er wel, geweldig al die verhalen en ook de reacties. Dat toetje zal wel wat smaller worden zeker na die zware bevalling van enkele dagen geleden. Maar boven al vind ik het een erg nobel gebaar wat je de mensheid toont, dat siert je...

    Hou je goed en alles heel,
    ksieje,

    Yann


  • 12 Februari 2012 - 21:19

    Annet Vermeulen:

    Hallo Glenn, mooi om het verslag van je 1e week te lezen, wel een cultuurshock met dat slachten! Was van de week bij de diplomering van leerlingen uit je klas, daar had je eigenlijk wel bij moeten zijn, maar deze ervaring pakt niemand je af! Groetjes Annet

  • 13 Februari 2012 - 08:03

    Carla (kw1c):

    Hoi Glenn,

    Mooi om te lezen dat jij ook geniet van het contact maken met de kinderen maar ook met een man die niet kan spreken/doof is..... en toch "versta" je elkaar.
    En juist leuk dat je uitgebreid schrijft hoe jouw dagen er uit zien.
    Groetjes aan jullie alle vier.

    Carla

  • 13 Februari 2012 - 08:32

    Yvonne KW1C:

    Hoi Glenn,

    Wat zijn jullie in een andere wereld terecht gekomen. Heel erg leuk om te lezen dat jullie er zo goed mee omgaan en er ook nog van genieten.
    Deze ervaring nemen ze jullie niet meer af.
    Blijf zo positief en blijf vooral zulke lappen tekst schrijven, want het is echt heel leuk om te lezen.

  • 13 Februari 2012 - 16:48

    Elaine..:

    Glennie,

    how Nice ;) echt n dol verhaal!! Wazig van die koe ik zou me kapot schrikken haha;) maar wel schattige foto's van die kinderen!! En je moet daar dus hard werken! Maar lekker bruin zeg!! Het ziet er bijzonder uit daar allemaal!! Maar fijn om te zien dat je het daar zo goed naar je zin hebt !!

    Ik wens jou nog heel veel plezier daar in Kenia !

    Xxx Elaine

  • 14 Februari 2012 - 18:41

    Pik De Slil:

    Dag Glenn pen,

    Ik wilde even zeggen dat ik het erg fijn voor je vind dat je eindelijk hebt kunnen poepen.

    Verder weer een nice lap tekst!!!

    Greeetzzz

  • 15 Februari 2012 - 11:37

    Zus:

    Hoi broer,

    Natuurlijk ook nog even een reactie van mij!
    Leuk om te lezen hoe je 1e werkweek was geweest!
    Leuke foto's heb je ook gemaakt.. Zit je nu vooral nog met kleine kindjes te werken of mag je soms ook met de oudere kinderen wat doen?

    Nou tot je volgende verhaal weer en heel veel plezier met alles!

    x je zus

  • 15 Februari 2012 - 14:58

    Danielle:

    Ha Glenn,

    Supergaaf om je verhalen te lezen. Tof dat je het goed naar je zin hebt. Dit lijkt me zo bijzonder om mee te maken! Alleen van die kippen en koeien enzo zou niks voor mij zijn zo`n dierenvriend dat ik ben.
    Veel plezier nog en geniet ervan. Ik wacht al op je volgende verslag.

    Groetjes Danielle (oud klasgenote 4bwb :) )

  • 15 Februari 2012 - 23:36

    Frans En Clazien:

    Hoi Glenn,
    Zo te lezen een hele belevenis en en mooie foto's, en wat een leuke kinderen staan er op de foto's is dat het vaste school klasje van je? Ja en van dat slachten zal ook wel even wennen zijn wel even akelig om te zien vroeger deden ze dat hier ook zo. Volgende week veel plezier en succes met de kinderen.

    Groetjes Ome Frans en Tante Clazien xxx

  • 16 Februari 2012 - 18:17

    Fam Van Ellen:

    Hallo Glenn
    Ook jullie verhalen lezen we met veel plezier.
    Is het daar een beetje te doen met die gieberende meiden ?
    Volgens mij is het heel gezellig onderling en wat een belevenissen .
    De foto's zijn ook erg leuk om het allemaal bij te houden.
    Het ga jullie goed. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Watamu

Glenn

Actief sinds 14 Jan. 2012
Verslag gelezen: 386
Totaal aantal bezoekers 61097

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 02 Mei 2012

Op naar Kenia

Landen bezocht: