week 5 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu week 5 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

week 5

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

09 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Zondag 04/03/2012
Vandaag zijn we gaan snorkelen zoals ik al had vermeld in mijn vorige verslag. We hadden afgesproken met Hamza. We wisten dat Hamza betrouwbaar was, omdat andere vrijwilligers uit NL ook met hem hadden gesnorkeld. Zijn boot ligt in Turtle Bay, wat met de matatu/tuc-tuc ongeveer 5 minuten rijden van ons hotel af ligt. Ze noemen het strand Turtle Bay, omdat er in de zee een rots ligt die de vorm heeft van een schildpad. Je moet er wel omheen varen om het 'kop' gedeelte van de rots te zien.
Hamza vertelde dat er in het snorkel gebied geen haaien kwamen, maar wel in de denkbeeldige lijn daarbuiten. Dit was voor mij wel een wat meer geruststellend gevoel, want laat ik het mede daardoor niet zo op de zee hebben haha! In het bootje zelf zat onderin een glasplaat zodat je de bodem kon zien. Bij het snorkelen was het niet diep, maar slechts 3 tot 3,5 meter ongeveer. Eenmaal in het water heb ik alleen maar genoten. Hamza en zijn kornuiten gooiden brood in het water waar wij aan het zwemmen water en plots zat je dan ook midden in een school vissen. Ze zwemmen recht voor je bril en je voelt ze ook regelmatig tegen je aan zwemmen. Echt een super vette ervaring. Je zag een aantal vissen die je ook in de film 'Finding Nemo' ziet, heel fel gekleurde vissen en ook grote vissen van ongeveer 30cm die in een keer voor je neus voorbij komen. Sommige zwommen het koraal in en het was dan ook super om eens diep adem te halen en deze achterna te zwemmen. Het was wel even wennen met een snorkel en heb daardoor ook zeker 10 slokken zeewater binnen gekregen. Echt te smerig!! De rest van de week geen zout meer voor mij haha. Al met al een hele mooie ervaring om nooit meer te vergeten:)

Maandag 05/03/2012
Everline (medewerkster Kenia Xperience) kwam naar stage om de gang van zaken te bespreken. We gaven aan werk programma erg fijn te vinden en hebben aangegeven graag weer om 9.00u te beginnen en ons blijvende programma ziet er ongeveer zo uit:
09.00 - 10.00: assisteren in de 2e klas.
10.00 - 11.00: meespelen in het speelkwartier
11.00 - 12.30: eten koken of meespelen met kleine kinderen + eten
12.30 - 14.00: Personal Time. (hier mogen we zelf invullen wat we willen doen. BV: koken, blibliotheek ordenen, rusten, met kinderen spelen, assisteren in de klas, kinder dossiers lezen).
14.00 - 15.00: Assisteren in de 3e klas.

Dinsdag/woensdag 06-07/03/2012
Deze dagen zagen er hetzelfde uit qua stage betreft. 's Ochtends hebben we in de 2e klas een groepje van 4 kinderen begeleid met rekenen. Deze kinderen hebben een achterstand en hebben wat meer aandacht nodig. Ze lopen nog wel flink achter, want deze kinderen krijgen oefeningen waarbij ze de gestippelde cijfers moeten overtrekken om de cijfers te leren schrijven. Ze schrijven het cijfer 1 van onder naar boven, terwijl dit van boven naar onder moet. Rekenen gaat ook met handen en voeten. Het zit niet altijd mee om ze dit in het Engels uit te leggen, omdat hun Engels 'nog' niet best is.
In de 3e klas heb ik 25 Engelse zinnen op het bord mogen schrijven waarbij in elke zin een woord is weg gelaten. Dit duurde ongeveer een uur, omdat de schrijfruimte niet ideaal is en de kinderen erg traag schrijven met een paar uitzonderingen daar gelaten.
Dinsdag zijn de ouders van Anna-Lieke in Kenia gearriveerd. Hun hadden het cadeau van mijn vriendin bij en deze kon ik naar lang wachten eindelijk in ontvangst nemen:) Al mijn vrienden/vriendinnen, (schoon)ouders, zus + vriend en wat familieleden hebben wat opgeschreven en dit was dan in een boekje verwerkt met veel foto's er in. Echt een super cadeau, waardoor ik (wel met iets mee heimwee) deze reis naar Kenia zeker door zal komen!

Donderdag/vrijdag 08-09/03/2012
Ellen en ik willen voor het groepje kinderen die extra aandacht met rekenen nodig hebben telramen aanschaffen of anders wel maken. Naar ons idee hebben ze die echt nodig. Ook hebben we volleybal gespeeld met Massi (een huismoeder) en wat kinderen. Massi gaf aan dit vroeger veel gedaan te hebben dus vandaar deze activiteit. Dit willen we ook nog gaan doen met de leraren en leraressen van GOF. Als ze allemaal net zo fanatiek zijn als Massi beloofd dit erg leuk te worden!
Vrijdag zijn we naar Jomba's gegaan. Jomba's is de naam van de stage van Rens en Anna-Lieke. We werden erg goed ontvangen, maar naar mijn mening wat overdreven haha. Of ja, ik ben het niet gewend, want we werden meteen als zoon en dochter beschouwd door Mary(manager bij Jomba's). Dit omdat we de vrienden van Rens en Anna-Lieke zijn en hun natuurlijk ook de zoon en dochter van haar zijn haha! We hebben op deze stage mee spelletjes gedaan en ook meegeholpen in de klas. Het is leuk dat je bij Jomba's meer interactie met de kinderen hebt en ze ook mij al meteen teacher noemde. Naar mijn mening een erg leuk project!

Ik heb nog geen idee wat voor activiteit we dit weekend gaan doen. Misschien dat zeevissen op het programma staat. Rens, Ellen en ik willen sowieso, maar de rest weet ik niet zo goed want je moet er wel van houden denk ik. Jullie weten het volgende week:)

Groetjesss

• 09 Maart 2012 - 15:33

Mam:

Hey Glenn,

Gelukkig er staat een verslag op........dus je hebt het snorkelen overleefd :).Leuke foto's!! En eindelijk je cadeau van Teddy echt een mooi fotoboek idd wat het je zeker als je het net krijgt niet makkelijker zal maken. Maar jij redt het wel!! Zeker met skype 1 sms en we zijn er :).... op skype dan hé. ;)

Nou Glenn als je gaat zeevissen héél veel plezier en laat je niet overboord trekke door een gigantische vis (haai)die je misschien wel aan de haak slaat haha.

Fijn weekend en tot skype of bels !!

Dikke xxx

• 09 Maart 2012 - 15:57

S'pap:

Hoi Glenn
    Weer erg leuk om te lezen.
    Krijgen we toch een indruk van wat ze kunnen en vooral hoe weinig hulpmiddelen dat ze hebben.
    Maar ja het zal ook wel zijn voordelen hebben,als zo bijna niemand geen iphone, , Mac Donalds ,tv en zoiets als make up heeft.
    Krijg je ook geen gekke vragen van wat zie jij d'r uit vandaag
    Alles nog lekker puur natuur ha ha .
    Nou tot op skype en een fijn weekend
    . mis je kis je xx dad

• 09 Maart 2012 - 16:29

Aron:

Hoi Glenn,
    Het klinkt allemaal heel leuk en mooi en zo te horen heb je het naar je zin! 10 slokken zout is dan wel wat minder maar je hebt het overleefd haha ;) Veel plezier nog en ben alweer benieuwd wat er volgende week weer op zal staan!
    Groetjes Aron je knapste familielid.

• 09 Maart 2012 - 16:30

Mari Joke:

Hoi glenn .

Zo te lezen heb je weer veel lol gehad met snorkelen,dat beetje zout moet je maar op de koop toe nemen.
    je hebt je werk ook op de rails gekregen dus dat gaat ook allemaal naar wens.
    veel plezier nog en tot het volgende verslag.

• 09 Maart 2012 - 16:34

Peter & Tessa:

Hoi Glenn,

Weer een leuk verhaal om te lezen en mooie foto's.

Een unieke ervaring dat snorkelen.

Wat leuk dat je een mooi cadeau hebt gehad van Teddy met foto's en verhalen.

Op naar week 6...

Groetjes,
    Tessa & Peter

• 09 Maart 2012 - 16:50

Zus:

Heey broer,

Kijk je familieleden zijn er rap bij he met hun reacties ;).

Leuk om te lezen dat je het snorkelen als zo leuk hebt ervaren en dat je het niet had willen missen!
    Al was die info, over dat er geen haaien zwommen in dat gebied, wel zo fijn om te horen haha.

Jullie werkprogramma ziet er goed uit en fijn om te lezen dat jullie nu veel meer interactie hebben met de kinderen..

Leuk dat jullie zo enthousiast ontvangen zijn op dat andere project en dat ook heel leuk was om te zien!

Veel plezier met alles wat je dit weekend gaat doen!
    Ik ga morgen uiteten met het werk en zondag naar ons mam want die is natuurlijk jarig (A)!

Tot snel maar weer xxxx

• 09 Maart 2012 - 18:23

Frans En Clazien:

Hoi Glenn,
    Wat een belevenissen en dat allemaal in een week. En het snorkelen overleefd wat geweldig hé. En fijn dat jullie nu nog meer met de kinderen mogen werken meester Glenn klinkt wel stoer.
    Dat fotoboek dat zal zeker super mooi geweest zij. En ja heimwee dat zal zeker wel, maar dat overleef zeker wel, je ben nu bijna op de helft dus je kan gaan aftellen.
    Het weekend veel plezier met het zeevissen geniet ervan.

Groetjes Ome Frans en Tante Clazien

• 09 Maart 2012 - 18:43

Goos:

Hee glenn,

Was Hamza daar jullie begeleider. Hier in Heesch woont ook een Hamza weet niet of het dezelfde is en of je hem nog kent :P?

Maar lijkt me wel mooi om daar te snorkelen! Maar dat was een leuk idee van Teddy ja (je cadeau).

Spreek je van de week wel weer en fijn weekend.
    Gr

• 09 Maart 2012 - 19:30

Ans:

hoi glenn poe poe gelukkig weer een verslag ha ha en fijn dat je dat snorkelen toch leuk hebt gevonden
    teacher glenn pakt zijn werk ook serieus aan ,het lijkt me erg mooi en het geeft je natuurlijk ook voldoening.
    het boek van teddy was een mooi idee en we hebben er graag aan mee gewerkt.wat ons hier betreft gaat de tijd snel,jij al weer 5 weken aan het werk daar. hoe dan ook voor straks een pracht ervaring
    nou glenn weer een fijn weekend en tot verslag 6
    groetjes ans

• 09 Maart 2012 - 19:55

Sharona:

Heey Glenn!

Wat leuk om zo af en toe je verhalen te lezen. Echt super gave foto's enzo. Misschien moet ik toch ook maar een keer naar het buitenland gaan :D
    Heel veel succes nog!

Groetjes, Sharona

• 10 Maart 2012 - 16:19

Tante Yvonne:

Ha die Glenn,

Inderdaad weer een heel leuk verslag.
    Wat gaaf dat snorkelen hè, een hele belevenis.
    Geniet nog lekker van je fotoboek en maak er weer een mooie week van.
    Dan hebben wij weer een mooi verslag te lezen.
    Groetjes Ome Bertie, Juan, Shirley en Tante Yvonne

• 11 Maart 2012 - 11:29

Willy En Dora:

Hoii Glenn, weer een mooi verslag om te lezen.. fijn dat je het snorkelen zo leuk vond.. wel een overwinning voor jezelf..haha maar ik zie wel het gaat je allemaal goed af.. ook mooie foto's.. veel plezier met het zeevissen... en tot het volgende verslag...
    groetjes van ons xxx

• 11 Maart 2012 - 15:13

Ouders Van Renée:

Hoi Glenn,
    Wat super dat het snorkelen zo'n mooie ervaring is geweest! Goed dat je hebt doorgezet.
    Als ik je verhalen lees over het lesgeven, begrijp je weer al te goed hoeveel middelen wij op school hebben om de kinderen goed les te kunnen geven. Jullie moeten wel al je creativiteit uit de kast halen om de kinderen dingen te kunnen leren. Ze mogen wel heel blij met jullie zijn!
    Over 4 weken komen wij ook! We tellen de dagen af!

groeten Ton en Anneke

• 11 Maart 2012 - 20:51

Pap En Mam:

Hey Glenn,

Wat een filmpje zeg :) Hoe krijgen ze al die kids in dat busje haha. Lijkt wel of ze telkens aan de andere kant er gewoon weer in stappen :D

En van die aapjes is ook mooi! Gewoon in ff wilde apen tegen komen die zowat uit je hand eten.

Weer lekker geskyped vandaag was gezellig en je hebt de halve familie weer ff gezien :)

Groetjes en dikke xxx

• 12 Maart 2012 - 08:23

Yvonne KW1C:

Hoi Glenn,
    Wat leuk dat je een kado uit Nederland hebt ontvangen. Kijk hier maar goed na als je even een baaldag hebt, maar volgens mij komen die niet zoveel voor. Als ik jouw verslagen lees dan blijkt wel dat je het wel erg naar je zin hebt.
    Geniet ervan.

• 12 Maart 2012 - 11:20

Ouders Ellen:

He Glenn
    Dat busje onbegrijpelijk dat er zoveel ingaan!!!!
    Leuk dat snorkelen ik heb begrepen dat het erg gaaf was.
    Dat van die telramen is ook een erg goed idee!
    Leuk om jullie te blijven volgen en jullie verhalen te lezen.
    Ik weet zeker dat ze daar erg blij met jullie zijn.
    En volgens mij gaat het onderling ook goed met elkaar .
    Geniet ervan en wie weet wat het zeevissen weer teweeg brengt
    Veel plezier

• 12 Maart 2012 - 21:46

Nel:

Leuk om weer alles te lezen. Nog leuker om te kunnen zeggen: 'tot gauw'.

• 13 Maart 2012 - 07:26

Ouders Rens:

Hoi Glenn

Wat een leuk verslag, en wat maken jullie toch veel mee. Leuk dat je nu ook voor de klas staat en ook echt les aan het geven ben. Snorkelen was toch wel mee gevallen, een mooie ervaring om op terug kijken.Geniet er van

Groetjes Germa Janneman

• 13 Maart 2012 - 16:26

Carla (kw1c):

Hoi Glenn,

Leuk om weer op de hoogte te zijn.
    Mooi dat jullie oppakken (telramen) van wat je ziet dat nodig is of leuk om te doen (voetballen met de kids).
    Geniet en verwonder je!

Groetjes,Carla

• 15 Maart 2012 - 18:39

Sandra Van Der Bolt:

Hey Glenn,
    Ik lees het al weer....gaat priiiimaa daar :)
    Had ook niet anders verwacht. Zeker met een hotel en zo'n prachtig wit strand. Jalooeerss!! :)
    Goed om te horen dat je nu meer interactie met de kinderen hebt, erg leuk om te zien!!
    Suc6 met de rest van je stage :)

Groetjes,
    Sandra
    Breeg 6

• 16 Maart 2012 - 11:16

Ouders Anna-Lieke:

Hoi Glenn,
    Leuk je ontmoet te hebben. Jullie hebben het gezellig met elkaar in het Beach view hotel. Groeten en geniet van je resterende tijd in Kenia (en van de Tusker).
    Groeten Edward en Marjolijn.