Week 8 Examens & Safari - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu Week 8 Examens & Safari - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

Week 8 Examens & Safari

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

30 Maart 2012 | Kenia, Watamu

zaterdag/zondag 24-25/03/2012
Dit weekend heb ik samen met Rens in Mombasa bij mijn ouders en oom/tante doorgebracht. Toen we aankwamen hebben we eerst onze spullen in hun hotelkamer neergelegd. Het viel ons meteen op hoe koud het hier wel niet was. De airco stond aan en Rens en ik kregen na 5 minuten koude voeten, dus zijn we buiten op het balkon gaan staan. Erg raar, want mijn ouders vonden het heerlijk binnen en vonden ons al echte Kenianen haha. Rond 13.30u zijn we gaan snorkelen. Dit was weer erg leuk en mooi, maar qua hoeveelheid vissen beviel het ons beter in Watamu. Het koraal was in Mombasa wel mooier en ook zag je veel zee-sterren en zee-egels. Na het snorkelen wilden we een frisse duik in het zwembad nemen, maar we mochten niet zwemmen zonder te betalen. Even later werden we wel uitgenodigd om waterpolo te spelen. Na een fanatieke pot waterpolo hebben we ons omgekleed en heerlijk gegeten. Ook was er een optreden in het hotel dat de moeite waard was om te blijven kijken. Daarna gingen we maar eens slapen en wat een verschil met ons bed in Watamu. Door het goede matras en het zachte kussen hebben we heerlijk geslapen, maar helaas werden we wel te vroeg wakker gemaakt door ons mam, want die had geen rekening gehouden met haar telefoon die zich aanpast aan de zomertijd in NL haha. In de ochtend zijn we naar een heel groot winkelcentrum gegaan genaamd Nakumatt Nyari waar we zelfs gefouilleerd werden. Na een ijsje en een kort afscheid gingen Rens en ik maar weer terug naar Watamu. Een erg leuk en gezellig weekend:)!!

maandag/dinsdag 26-27/03/2012
Op maandag zouden de kinderen bij GOF eigenlijk al beginnen met de examens, maar omdat deze nog niet gehaald waren moesten de kinderen nog een dag wachten. Dit gaf ze de tijd om zichzelf nog voor te bereiden en te oefenen voor de examens.
Op dinsdag gaat Rens voortaan ook mee naar GOF, omdat hij dan bij zijn project een vrije dag heeft en deze toch nuttig wil besteden. Hij was dus meteen getuige van de examens die werder afgenomen. Dit verloopt echter anders dan bij ons in NL. Het is hier bij GOF eigenlijk maar een zooitje ongeregeld. Ze hadden bij de ene klas te weinig examenformulieren en die hebben ze dus weer moeten uitstellen. De kinderen zitten hier ook gewoon langs elkaar en kijken bij elkaar af, lopen door de klas en er is een hoop lawaai. Niet de ideale omstandigheden dus. Ze krijgen per dag 3 toetsen en vandaag hadden ze rekenen, taal en C.R.E. = Christian Religion Education. Gelukkig pikten de leraren ons advies op en hadden ze bij de 2e toets de kinderen (zover als het kon) uit elkaar gezet, maar nog steeds was het een grote chaos. Ook hadden Rens en ik onze kamer laten verschonen en een 'kleine' (voor de werksters grote) fooi neergelegd van maarliefs 100 shilling + een briefje erbij met: 'This is for you for cleaning the room'. Toen we terugkwamen van stage was de kamer super schoon en had de werkster een briefje terug geschreven: 'Thanks very many. Thank god bless you and bless work of you hands'. Oja, op die fiets dachten we, maar wel erg lief van haar.

SAFARI woensdag/donderdag/vrijdag 28-29-30/03-2012 !!!
Dag 1:
We zijn om 03.45u opgestaan, want om 04.30u werden we al opgehaald door James met zijn safari-busje. We reden eerst naar Mombasa, omdat James iets moest regelen met een andere safari groep. In het busje hebben we onbeperkt water en hadden we zelf koekjes en lollie's meegenomen. In Mombasa op de plaats van bestemming aangekomen stond er een beveiligster met een vol-automatisch geweer wat natuurlijk wel indruk maakt. Toen we wegreden bood James de beveiligster een lollie aan en deze wou ze ook nog. Toen kwam ze in mijn ogen niet meer zo stoer over haha. Hierna reden we naar Tsavo West waar onze Safari zou beginnen. Ik heb mijn ogen uitgekeken onderweg naar het resort. Daar hebben we na een rit van een paar uur onze spullen neergezet en een duik in het zwembad genomen. Na dit ontspanningsmoment begon dan eindelijk echt onze safari. We deden een game-drive. Dit houdt in dat we op goed geluk wilde dieren tegenkomen. In het begin zagen we vooral gnoes/antilope en herten en dan moesten we weer even rijden en dan zagen we weer wat giraffen, olifanten en verschillende vogelsoorten. Ook zag je regelmatig groepen bavianen lopen. Rond 18.00u waren we weer terug bij het resort en hier had je echt een super uitzicht op het landschap. Ongeveer 30 meter voor het terras hadden ze een groot stuk vlees opgehangen in de hoop dat er 1 of meerder luipaarden kwamen. Na 3 minuten begon er al 1 van het vlees te eten. Ook ligt er voor het terrasje een waterbron waar we 's avonds olifanten, hyena's en buffels hebben gezien. Toen we gingen eten liep er op nog geen meter afstand een stekelvarken rond, dus we hebben al erg veel gezien! Het meest indrukwekkende vond ik dat we vanuit onze hotelkamer ook de waterbron konden zien. Vanaf je balkon zag je al die wilde dieren wat drinken, maar vind het wel raar dat ik bij het resort de mooiste en grootste dieren heb gezien. Super dagje!!

Dag 2:
Vandaag weer vroeg uit de veren en met een game-drive naar tsavo east, Mzima Spring (grote waterbron), nieuw resort en weer een game-drive op de planning met veel goede zin mijn de dag in gegaan. In de ochtend is het nog niet zo warm en zijn de dieren actiever dus heb je meer kans om ze te spotten. Je ziet heel erg veel olifanten, zebra's, giraffen en vogels. Ook hebben we buffels en everzwijnen gezien. Na de game-drive gingen we naar Mzima Spring waar veel aapjes liepen en we konden kijken naar wat stroomversnellingen die naar het grote wateroppervlak leidden. Hierin zwommen veel vissen en deze waren het beste te bewonderen vanuit een soort ondergronds hutje met ramen waardoor je dus onder water kon kijken. We hebben bij Mzima Spring ook krokodillen en nijlpaarden gezien, maar helaas op een afstandje. Hierna reden we naar ons nieuwe resort genaamd Voi Lodge. Onderweg zo veel olifanten gezien dat we er eigenlijk niet meer naar omkeken haha. Het resort heeft een heel mooi zwembad en een kleiner zwembad met een prachtig uitzicht op een waterbron waar veel dieren op af komen. We hebben weer wat gegeten en gezwommen, maakten we ons klaar voor opnieuw een game-drive. In deze game-drive hebben we everzwijnen, erg grote struivogels, 3 cheeta's en een leeuw gezien. Alleen de neushoorn nog en dan hebben we de Big 5 gezien. Alleen zullen we de neushoorn niet meer zien want deze komt vooral in tsavo west voor. De Big 5 zijn:
Olifant, Buffel, Nijlpaard, Leeuw en Neushoorn.

Dag 3:
Vandaag bij het opstaan wel 100 buffels van de hotelkamer kunnen zien. Dat is nog eens opstaan! Toen we wilden ontbijten riep er iemand lion,lion en renden we naar buiten om te kijken waar deze was. De leeuwin de groep buffels achterna, maar helaas hebben we geen actie gezien. Na het ontbijt wederom een game-drive en toen voor de verandering een slang, roofvogels, een krokodil, everzwijnen en hoe kan het ook anders olifanten, zebra's en giraffen gezien. De krokodil hebben we van nog geen 3 meter afstand gezien. We stopten namelijk bij een souvenirwinkel die grenste aan een bijna droogstaande rivier en een 'gids' liep hier een stukje met ons mee. Hij zag de krokodil, maakte wat geluidjes en kreeg deze hiermee zelfs op de kant. En daar stonden we dan, ook in oog met de krokodil op nog geen 3 meter afstand. Ik heb hele mooie foto's kunnen maken en niet zoals je dit in NL doet. Dan sta je veilig achter een hek. Dit vind ik misschien wel het hoogtepunt van de safari.
Tijdens de game-drive zagen we ook regelmatig schedels en skeletten op de grond liggen. Samenvattend was deze safari zeker de moeite en het geld waard. Bij de resort heerlijk gegeten en geslapen! Ook onze James als reisgids van JAMAWU was erg leuk en vertelde veel. Ik kan hem aan iedereen aanbevelen. Een ervaring om nooit meer te vergeten!!!

• 30 Maart 2012 - 15:35

Mam:

Hey Glenn,

Wat super hé de Safari!!
    Jullie 2e Lodge daar hebben wij ook geslapen echt super mooi daar met de zwembaden enzo. En s'avonds komen er de dieren drinken dat vonden wij ook zo gaaf om te zien en zo kort bij.

Als ik je verslag lees krijg ik echt wel heimwee naar Kenia :D. Maar de dinsdag en het weekend met jou daar pakken ze ons mooi niet meer af!!Het is hier nu weer best fris.

Je hebt echt hele mooie foto,s van de Safari en je bent WEER een ervaring rijker.

Fijn weekend!!

Dikke xxx mam

• 30 Maart 2012 - 16:03

Susan:

wauww! Ik heb op rens zijn weblog nog niks gezien, maar het was echt suuuper gaaf zo te zien!
    Erg vet, die dieren die je zo ziet!!
    Xxx

• 30 Maart 2012 - 16:46

Willy En Doortje:

Hoi Glenn, Wauw wat een mooie foto's dat is toch wel eens iets anders als in de "dierentuin"haha maar geweldig die safari en die resorts je kunt het je bijna niet voorstellen dat dat ook in Kenia is wat een contrast...megamooi. Dit is echt een mooie ervaring die nemen ze je niet meer af.. geniet nog even van de warmte daar want hier is het echt koud..succes maar weer de volgende week en de groetjes van ons allemaal..xx

• 30 Maart 2012 - 17:37

Ans:

hoi glenn
    wat een mooie foto's van de safari,eerlijk gezegd ben ik een beetje jaloers.maar jij bent daar en zo;n mooie safari verdien je dan ook.
    jullie hebben natuurlijk een mooi weekend gehad met z;n allen en dan daar achter aan een safari is voor jou natuurlijk dan ook echt genieten geweest.
    weer een fijn weekend gewenst,een goede week en ik kijk weer uit naar verslag9
    groetjes en liefs ans

• 30 Maart 2012 - 18:32

Ouders Anna-Lieke:

Wat leuk dat je samen met Rens nog wat tijd met je ouders hebt kunnen doorbrengen. Wij hebben, net als je moeder ook heimwee naar Kenia. Helemaal na het lezen van je verslag over de Safari en de mooie foto's. Geweldig om de dieren van zo dichtbij te zien.
    Groeten Edward en Marjolijn.

• 30 Maart 2012 - 21:55

Ouders Rens :

Hoi Clenn

Wat een top week hebben jullie gehad erg leuk om telezen,en ja wie had dat gedacht koude voeten in kenia. De fotos zijn erg mooi,nu nog even na genieten en dan maandag weer aan de slag.

Groetjes Germa en Janneman

• 30 Maart 2012 - 22:40

S'pap:

Hoi jongen.
    Ja van die supermarkt was wel leuk he'
    Daar hadden ze werkelijk van alles.
    Arme kenianen zag je daar dan ook niet , die rijden niet als de rijken in een Toyota!.
    Tenminste de parkeerplaats stond er vol van!.

Wat een geweldige mooie foto's van jullie safari.
    Ze zijn nog mooier dan die van ons, Maar dat zal wel komen doordat de dieren bij ons net een safari naar mombasa hadden, om daar het gekrioel van al die mensen te kunnen zien.

Ja en met die examens bij jullie weeshuis was ik toenmaals ook nog wel geslaagd.ha ha.
    Nou een fijn weekend en de groetjes!

xxx dad

• 31 Maart 2012 - 09:51

Peter & Tessa:

Hoi Glenn,

Gaaf de foto's van de safari en om dit alles mee te maken.

Hoe snel je je aan het klimaat aan past, blijkt wel uit jullie balkonscene ;)

Groetjes
    Peter & Tessa

• 31 Maart 2012 - 14:32

Claudia Vd Berg:

Wauw Glenn! Wat vet zo'n safari!! Ik ben megaa jaloers! Geniet er van. Groetjes

• 31 Maart 2012 - 15:40

Nel:

Ha Glenn, fijn om te lezen hoe leuk en mooi de safari was. Net als iedereen ben ik natuurlijk ook stik jaloers. Hou je goed!

• 31 Maart 2012 - 16:03

Ouders Van Renée:

Hoi Glenn,
    Wat een geweldige ervaringen op de safari! Je foto's zijn echt prachtig.
    En laten wij dit allemaal nog te goed hebben! Waarschijnlijk zullen ook wij wel heimwee naar Kenia gaan krijgen, net als je ouders.
    We hopen je binnenkort te zien!

Groeten Ton en Anneke

• 31 Maart 2012 - 17:19

Fam Van Ellen:

He Glenn
    Een fijn weekend gehad met je ouders zo te lezen,en heerlijk geslapen.
    Fijn dat er met jullie advies ook iets gedaan word,op school.
    Jullie hebben erg veel gezien op Safari en erg mooie plaatjes geschoten.
    Resort ziet er ook Toppie uit en het uitzicht vanuit het zwembad is Super.
    Om jaloers op te worden.
    Geniet nog en heel veel plezier.

• 02 April 2012 - 10:15

Wouter V.:

Hee Glenn!

Wederom een leuk verslag:) en echt super vet wat je allemaal mee maakt daaro!

Gr,

Wouter

• 02 April 2012 - 17:44

Mari Joke.:

Hoi glenn.
    Wat een leuk weekend heb je gehad zo te lezen met pa en ma en daarna nog een safari,zo wil ik ook wel gaan werken.ha ha
    nog veel plezier deze week en werk ze,tot het volgende verslag.

• 03 April 2012 - 13:58

Zus:

Heey Glenn,

Leuk om te lezen hoe de safari was geweest en mooie foto's ook :)!
    Lijkt me ook erg vet om mee te maken.. en fijn dat het ook allemaal de moeite waard was!

Xx kelly