Week 6 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu Week 6 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

Week 6

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

16 Maart 2012 | Kenia, Watamu

Gegroet trouwe lezers, hier verslag nummer !!!

Zaterdag 10/03/2012
Vandaag om 05.30 opgestaan met Rens en Ellen om te gaan diep zee vissen. Dit kostte echter 10x meer dan we dachten. Een flinke blooper dus! We zijn uiteindelijk een half dagdeel weggeweest van +- 08.00 t/m 13.00u. Ook deze trip hebben we met Hamza gedaan. We gingen erg ver de zee op en konden de kust ook niet meer zien. Helaas werd ik na ongeveer een half uur op zee erg ziek en heb flink overgegeven. Ik moest op de boot ook wat ontlasting lozen, maar dit ging niet in een wc, maar in een emmer gevult met zeewater. Heel ongemakkelijk! Helaas niets gevangen deze dag, maar wel een barracuda binnengehaald. Toen deze op een afstandje boven het water sprong, schoot deze helaas los. We hebben een zee- schildpad en dolfijnen gezien die voor onze boot meezwommen. Erg mooi om te zien:)
Toen we eindelijk weer voet aan wal konden zetten hebben we op de terugweg hebben we nog wilde apen gevoerd. Deze waren wel gewend aan mensen en pakten het brood dat je voor ze hield netjes uit je hand. In NL moet je hiervoor naar Apenheul, dus heel leuk om hier gewoon op straat mee te maken. Een dag met veel leuke gebeurtenissen, maar helaas niet van de zee kunnen genieten!

Maandag/dinsdag 12-13/03/2012
Deze dagen hebben we plannen gemaakt om schoolboeken te kopen voor de kinderen, maar ook voor de leraren. Op dit moment moet de hele klas het met 1 boek doen, terwijl wij in NL een eigen boek hebben. Helaas voor veel scholen is het gebrek van geld de reden van dit tekort. Dat is de reden waarom we boeken voor ze willen kopen.
Dinsdag hebben we een albino Afrikaan gezien. Ook weer iets dat ik niet zal vergeten. Het was de eerste keer dat ik een albino zag en ik blijf het een vreemd gezicht vinden.

Woensdag/donderdag 14-15/03/2012
Woensdag wilden we op pad gaan om schoolboeken te kopen in Malindi, maar dit hebben we uit moeten stellen tot donderdag omdat 'iemand' het boekenlijstje vergeten was. Ik noem geen namen maar het begint met een E en eindigt op LLen haha. Dit kan natuurlijk gebeuren en hebben toen donderdag het lijstje boeken bij GOF opgehaald. Bij GOF kwamen we de Keniaanse social worker (Pamela) tegen en die moest toevallig ook naar Malindi om een rechtzaak bij te wonen betreffende familiezaken van een kindje van GOF. Wij vroegen of zij ons dan in Malindi de goede 'bookshop' kon wijzen. Dit deed ze en vanaf dat moment scheidde onze wegen. Ellen en ik kochten de boeken en zijn daarna in Malindi nog even op zoek geweest naar wat souvenirs. We kwamen op een gegeven moment op de markt en zochten daar naar een Keniaans armbandje die we van Rens en Anna-Lieke hebben gezien. Een man wou ons helpen, maar we wisten niet echt of we hem konden vertrouwen, want we moesten wachten om een tuk-tuk om bij HET kraampje te komen, maar we waren al op de markt dus waarom zouden we niet lopen. Het was allemaal niet echt logisch. Maar goed toch met hem meegelopen en toen zei hij dat we een soort zandweg/steegje in moesten die juist van de markt weg ging. Ellen en ik na overleg toch meegelopen. Toen we door de steeg liepen kwamen we plots Pamela tegen. Echt super toevallig, want normaal zouden we deze weg nooit gekozen hebben. Pamela vertelde me later dat de man wat schrok dat we iemand kende die in Malindi was. Hij hield vanaf dat moment ook wat meer afstand en praatte veel minder. Erg raar allemaal, maar uiteindelijk wel bij het goede kraampje aangekomen en niks gekocht haha. Een heel avontuur voor niks dus haha.
Bij terugkomst in het hotel was Nel gearriveerd. We zijn een hapje gaan eten in een lokaal restaurantje. Erg leuk en gezellig dat Nel er is!

Vrijdag 16/03/2012
Nel is meegegaan naar GOF om een kijkje te nemen en een dagje mee te lopen. We hebben onze gekochten boeken aan de leraren overhandigt en ze reageerden super enthausiast. Het waren net kinderen op pakjesavond zo blij haha. Heel erg leuk. Ook in de ochtend voor het eerst een gymles bijgewoond. Dit was erg leuk en alle kinderen werden hierbij betrokken. Ze zongen liedjes en liepen hierbij in een grote cirkel, maar ook werd er een soort 'zak doekje leggen' gespeeld. Natuurlijk moesten Ellen en ik ook een keer achter de kinderen aan rennen. We hebben zelf nog slinger-tikkertje geintroduceert, maar hier begrijpen ze helemaal niets van. Zo wil je in NL bij slinger-tikkertje juist niet getikt worden, maar hier bij GOF willen ze heel graag de tikker zijn en sluiten ze meteen aan bij de slinger zonder dat ze getikts zijn haha. Toe maar, dacht ik! Erg leuke dag met wat nieuwe spellen.

Stage bij GOF is super!

• 16 Maart 2012 - 15:00

Claudia Vd Berg:

Weer een leuk verslag om te lezen Glenn! Keep up the Good work

• 16 Maart 2012 - 15:09

Maud:

Wow Glenn, wat een prachtige foto's en mooie verslagen! Geniet er van!

• 16 Maart 2012 - 15:11

Mam:

hey Glenn,

Weer super leuk verslag om te lezen :)
    Het doet ons goed om te lezen en te horen dat je het zo super naar je zin hebt!!

En ja zeevissen......ach ga je maar weer een keer in nl naar De Ploeg :D.
    Gaaf toilet trouwens, maar jou gelaatskleur zal er ook niet veel anders uitgezien hebben ;).

En die thee.......lijkt wel espresso grrr zo donker maja als ie maar smaakt hé jongen :).

Fijn weekend en tot skypes of bels!!

Dikke xxx mam

• 16 Maart 2012 - 15:39

Ouders Van Renée:

Hoi Glenn,
    Varen op zee is niet echt jouw ding. he?
    Maar je moet er wat voor over hebben om dolfijnen in het echt te zien. Geweldig!
    Wat goed dat jullie schoolboeken hebben gekocht. Zo dragen jullie weer een stukje bij aan het onderwijs! Een goede zaak hoor!
    Je foto's zijn weer super!
    Fijn weekend met zijn allen!

Groeten Ton en Anneke

• 16 Maart 2012 - 16:29

Robin:

Hee neef! weer een leuk verslag! hoe doe je het toch...crea bea? maar erg leuk wat je daar allemaal mee maakt! ik ben net terug van de keuring van de landmacht die 3 dagen duurde. en die was erg zwaar heb maar 4 uur geslapen in 3 dagen tijd.. maar ik heb het gehaald YEAH!!! ik vertel je er nog wel meer over als we voor de eerste keer gaan skypen wat nog steeds moet gebeuren... shame on me! heb het gewoon echt druk gehad excuse me haha! maar ik verheug me weer op een nieuw verslag have fun maatje en hopelijk tot skypes!!
    Greetz robinho

• 16 Maart 2012 - 16:53

Teddy:

Haa liefje,

Wat een schatje is greatman, word er helemaal vrolijk van. En natuurlijk ook weer een super verslag, erg leuk om te lezen.

Fijn weekend toetje! En spreek je snel
    Loveyou
    X

• 16 Maart 2012 - 16:58

Peter & Tessa:

Hoi Glenn,

Wij zijn 2 van de trouwe lezers haha.

Wat een lieverd dat jongetje greatman met jouw pet op.

Waar je met iets kleins (boeken geven) mensen blij mee kan maken, geweldig :)

Leuk dat je jouw stage zo super vind!

Tot het volgende verslag..

Groetjes
    Peter & Tessa

• 16 Maart 2012 - 18:16

Ans:

hoi glenn
    met een brede glimlach lees ik je verslag echt super man.wat een weekje weer he en ach je hebt zeemansbenen of niet he
    wat maak je wat mee,geweldig dat wij daar hier ook van kunnen genieten.graag tot je volgende verslag en een fijn weekend
    liefs ans,amy,daan en aron

• 16 Maart 2012 - 20:01

Thea :

haa die Glennnnn,

erg leuk om jou verslagen te lezen!! Volgens mij is het echt een super vette ervaring!! En op zee ....... ik doe dat ook nooit meer hihihih.......Ziek dat je er van word ......

Nou heel veel plezier nog!! En geniet er van het is zo voorbij!!!

P.S supper dat je boeken hebt gekocht voor ze !! Het is wat 1 boek voor een hele klas...... En wij vergeten ze hihihih

Liefs Thea

• 16 Maart 2012 - 20:43

Groeten Uit Nuland:

Hoi Glenn,

Goed om te lezen dat je het daar zo naar je zin hebt. Gezellige boel, leuk man! Mooie foto's weer!
    Een héle ervaring rijker! Geniet er nog van, wat zullen die kids daar genieten met jullie.

Groetjes Patrick Joyce Jens en Ize

• 16 Maart 2012 - 23:01

Pap:

Hoi Glenn
    Mooie verhalen en superleuk wat jullie daar meemaken.

sjeise dat je zo ziek was op de boot,maar een volgende keer kan het best meevallen jongen.

En mooi dat jullie ze die boeken heb kunnen geven.
    De lach op hun gezicht is alleszeggend!.
    ja en die man was natuurlijk eventjes de weg kwijt ,toen jullie daar achteraf een bekende tegenkwamen!.
    Dat is hetzelfde als je in china (onze plaatselijke chinees) tegenkomt. ha ha.
    Nou tot snel weer van je te horen en gelukkig dat er skype is.
    see you zoennn

dad

• 17 Maart 2012 - 09:40

Fam Segers:

Ha Glenn,

wat maak je toch gave dingen mee zeg! En tja leraren, die zijn met alles blij haha!
    En wat een leuk ventje die greatmanl!
    Geniet ervan en we wachten op je volgende verslag!

Groetjes Niels, Danny, Saar en Mees.

• 17 Maart 2012 - 14:31

Goos:

Hee glenn, weer mooi verhaal om te leze. Je hebt het zo te leze nog goed na je zin. Geniet er nog van.

• 17 Maart 2012 - 14:31

Goos:

• 17 Maart 2012 - 15:05

Mari Joke:

Hoi glenn.
    Wat een leuk verslag en mooie foto;s
    zo te lezen heb je het geweldig naar je zin,geniet ook deze week maar weer van alles wat je meemaakt ,en we lezen het volgende week wel weer.
    groetjes uit best.

• 18 Maart 2012 - 20:09

Bertie En Yvonne:

Ha die Glenn,

Weer een boeiend verslag van je 6e week. Vooral die emmer op zee heeft diepe indruk gemaakt. Weer eens wat anders dan Greenpeace.
    En wat een schatjes, die jongetjes. Mocht je nog ruimte in je koffer over hebben...
    Tot het volgende verslag.

Groetjes, Bertie, Yvonne, Juan en Shirley

• 18 Maart 2012 - 21:45

Zus:

Hoi Glenn!

Leuk verslag heb je weer getypt!
    Balen dat je ziek was geworden op de boot, echt super rot is dat.. en dan ook nog wetende dat het nog wel even zal duren voordat je weer op het vaste land staat. Haha wat een avontuur zeg, poepen in een emmer met water ;)!

Leuk om te lezen dat jullie schoolboeken gekocht hebben, goed initiatief van jullie!!
    Zeker als je dan ziet dat ze er zo blij mee zijn :) dat geeft je een fijn gevoel!

Oja de volgende keer toch maar niet meer met een vreemde mee gaan, daar hek t niet zo op, dus goed luisteren naar je zus en niet meer doen he ;)!?

Veel plezier deze week op stage en ik wacht weer trouw je nieuwe reisverslag af!

Liefs xx

• 19 Maart 2012 - 09:38

Leo En Jeanne:

Hoi Glenn,

Super, deze stage, dit had je in Nederland allemaal niet meegemaakt.
    Ook niet van die emmer ha,ha.
    Dat nemen ze je niet meer af.
    Kunnen ze daar ook mensen van onze leeftijd gebruiken? Dan lossen wij je wel af in Mei.
    Geniet verder van deze bijzondere belevenis.
    We wachten weer op het volgende verslag.

Gr. Leo en Jeanne

• 19 Maart 2012 - 14:29

Carla (kw1c):

Hoi Glenn,

Leuk verslag, volgens mij zijn de kinderen helemaal "verslingerd" aan jullie. Zorgen jullie ook goed voor Nel?
    Ik begreep dat ze al voor jullie gekookt heeft :)

Groetjes,Carla

• 19 Maart 2012 - 19:19

Peter En Henriëtte:

Mooi verhaal Glenn!

Goed initiatief van de boeken.
    We blijven je volgen.

grzz uit Nisroi

• 20 Maart 2012 - 07:56

Ouders Rens:

Hoi Clenn

Wat een leuk verslag en alweer een week voorbij, jammer dat je zeeziek bent geworden maar niet iedereen heeft zeebenen. Wat een verschil met nederland blij met school boeken super goed idee.

Groetjes Germa en Janneman

• 20 Maart 2012 - 21:36

Fam Van Ellen:

Jammer dat je ziek bent geworden met het diepzeeduiken,maar je kunt tenminste wel vertellen dat je dolfijnen hebt gezien!
    Jullie zijn super goed bezig daar ,nieuwe schoolboeken aangeschaft.
    Die hoofdletter E vergeet die wel eens wat dan ????
    Maak ik thuis noooooooit mee!
    Ik ben toch wel blij dat je ook een beetje op haar let!
    Weer een leuk verhaal en het kan voor ons niet lang genoeg zijn .
    Het is fijn om jullie zo allemaal te volgen

Groetjes

• 21 Maart 2012 - 15:36

Susan-vriendin Rens:

Aah wat jammer zeg, dat je zeeziek was tijdens jullie tripje!
    Ook super goed dat jullie schoolboeken hebben gekocht voor je stage! Dat is ook echt nuttig!

Ik hoorde van Rens dat je ouders als verrassing zijn gekomen! Super leuk zeg! Geniet ervan! En veel plezier komend weekend in Mombasa!
    Xxx