Week 11 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu Week 11 - Reisverslag uit Watamu, Kenia van Glenn Heesakkers - WaarBenJij.nu

Week 11

Door: glennheesakkers

Blijf op de hoogte en volg Glenn

20 April 2012 | Kenia, Watamu

Dinsdag 17/04/2012
Samen met Ellen en Rens bij de bookshop en supermarkt van GOF afgesproken om daar door Paul (GOF) rondgeleid te worden. In de bookshop verkopen ze natuurlijk boeken, maar ook schooluniformen en kan je internetten/printen. Ook werden we rondgeleid in de (kleine) supermarkt. Daar hebben we ook een kijkje mogen nemen in het stoffige magazijn.
Omdat we stage lopen bij GOF mochten we in deze winkels ook een steentje bijdragen. We begonnen in de supermarkt met de schappen te poetsen en de producten te spiegelen. Hier kwam mijn verleden als vakkenvuller goed tot zijn recht. Na ongeveer een uur intensief poetswerk besloten we om bij de bookshop wat werkzaamheden te verrichten. Hier mochten de we de schooluniformen wat afstoffen en werd er gevraagd of we het winkeltje een nieuwe indeling konden geven. Dit was er helaas niet van gekomen, maar we mochten altijd terugkomen om mee te verkopen/helpen. Zonder ons echt te kennen toch een erg gastvrij gebaar.

Woensdag/donderdag 18-19/04/2012
Deze dagen hebben Ellen en ik veel voorbereid voor de NL spelletjesdag die we vrijdag willen organiseren. We hebben in totaal 5 begeleiders weten te vinden: Rens, Ellen, ik, Everline (Kenia Xperience) en Cora (nieuwe vrijwilligster). Vrijdag zijn er 35 kinderen en hebben we deze in 5 groepen van 7 kinderen verdeeld. In totaal hebben we 10 spellen, waarvan we er 5 voor een korte pauze en 5 spellen daarna. Na deze 10 spellen willen we de kinderen ook nog een NL dansje leren. Waarschijnlijk zal dat wel de vogeltjesdans of de kabouterdans worden.

Vrijdag 20/04/2012
We (Ellen, Rens, Cora en ik) arriveerden om 08.00u bij GOF waar we de voorbereidingen troffen voor de NL spelletjesdag. We hebben de volgende spellen gedaan:
- blikgooien (werd beker gooien)
- spijkerpoepen
- koekhappen
- lepel en ei (het ei dat werd een aardappel)
- flessenvoetbal (laten we het een soort bowlen noemen)
- zaklopen
- galgje
- waterspel
- memorie
- natekenen (molen, NL en bloemen)
Mijn onderdelen waren spijkerpoepen en zaklopen.
Na de eerste 5 spellen te hebben gedaan volgde een korte pauze met voor ieder een beker ranja en een stroopwafel. Ook hebben we ze geleerd hoe ze stroopwafel uit moeten spreken, want deze bevielen ze wel.
Na de laatste 5 spellen volgde de lunch met daarna de prijsuitreiking. We zorgden dat iedereen een klein presentje kreeg. De 1e plaats werd gedeeld door 2 teams en deze kregen een kleine trofee. De andere 3 teams kregen een medaille. Ook besloten we diegene met de mooiste tekening te belonen met een kleine trofee en 2 sleutelhangers. Elk kindje kreeg nog een ballon en een snoepzakje. Het was een erg geslaagde dag waarbij iedereen het erg naar zijn zin heeft gehad. De tijd vloog voorbij en eigenlijk hadden we nog een dans gepland, maar die verplaatsen we naar de laatste stagedag. Je kan het beschouwen als een soort afscheidsdans haha.

Met nog 11 dagen hier in Kenia voor de boeg, gaan we vooral genieten en doen we het pole pole (rustig aan). Aan de ene kant jammer dat het nog maar 11 dagen zijn, maar aan de andere kant kan ik niet wachten om mijn vriendin, familie en vrienden te zien.
Nu is het weer weekend en daar ga ik eerst even van genieten :)

• 20 April 2012 - 16:44

Pap En Mam:

Jambo Glenn,

Wat een verslag we hebben het met een big smile gelezen :D
    En de foto's van de spelletjesdag spreken voor zich haha vooral die van het spijkerpoepen ;).

Dit moet voor de kids een geweldige dag geweest zijn!! Wat zullen ze jullie missen. En ik denk jij hun ook wel. Leuk ook dat je prijsjes en trofeeen had, al gaat het daar niet om maar toch...

Jaha je kan altijd nog terug naar C1000 als vakkenvuller :).
    Kortom het is weer een leuke week voor je geweest.

En idd nog 11 dagen en dan zit je avontuur erop!!
    Je zal het zeker gaan missen je leven in Kenia....
    Maar wij zullen ook weer heel blij zijn als je weer terug bent!!

En oja.....breng de zon mee :D t is hier nog best fris brrrrr.

Tot sms bels of skypes.
    Dikke xxx pap en mam

• 20 April 2012 - 16:50

Teddy:

Lieverd, wat een heerlijk verslag weer! Nog maar 12 dagen en ik kan niet wachten om in je armen te vliegen! Geniet nog, nudat het nog kan. Tot snel bruine doerak. X heel veel liefs kleine doerak

• 20 April 2012 - 19:59

Peter En Henriëtte:

Succes nog Glenn, de laatste 11 dagen!! En idd breng wat zon mee.
    groetjes

• 20 April 2012 - 20:45

Nel:

Leuk al die spelletjes die je met de kinderen hebt gedaan. Dat moet voor hen toch wel heel erg leuk zijn. Nog even en je bent weer hier. Succes met de laatste dagen.

• 20 April 2012 - 22:09

Peter & Tessa:

Hoi Glenn,

Geweldig die spelletjesdag die jullie georganiseerd hebben :)

Weer een leuk verslag!

Fijn weekend en geniet nog de tijd dat je in Kenia bent.

Groetjes Peter & Tessa

• 21 April 2012 - 06:50

Ferry:

Hee kornuit,

Weer een leuk verslag en idem foto's! Geniet er nog maar ff lekker van die laatste dagen en dan zorg ik er wel voor dat er over een aantal weken een heerlijk pintje klaarstaat bij het tun zodat je daar lekker van kan smullen! en met zaalvoetbal kun je ook nog paar wedstrijden mee doen om je Keniaanse kilo's eraf te trainen!

Groeten je oude verantwoordelijke neef!

• 21 April 2012 - 09:38

Pieter:

Een leuk gezicht al die oud hollandse spelen. Het lijkt wel een koninginnendag op het schoolplein.
    Vroeger was dit een verplichte schooldag voor ons en dan werden deze spellen ook georganiseerd.
    Tip: nav je foto: tja Ik wist niet dat je zo,n slechte ogen had. Neem lenzen, dan valt het niet zo op.
    Gisteren afscheid genomen van mijn stagiaire. Hij gaat ook de Pabo doen en heeft tot de grote vakantie bij ons al werk aangeboden gekregen.

Een goede terugreis. Koester al je herinneringen.

• 21 April 2012 - 10:05

Mari Joke:

hoi glenn.
    weer een leuk verslag met mooie foto's
    ze hebben het goed naar hun zin met de spelletjes die jullie deden.
    Geniet nog maar de laatste 10 dagen van dit mooie avontuur. groetjes

• 21 April 2012 - 10:23

Joyce Bosch:

Hey Glenn,

Geniet er nog van daar!
    Leuk zeg die foto's weer. Mooi verslag!

Ik heb erg gelachen om de foto van het koekhappen! Ziet er vreemd uit ;)

Groeten Joyce

• 21 April 2012 - 11:33

Wes:

Glenn,

Weer een mooi verhaal jonge.
    Het zit er bijna weer op dus ik zie je over 10 dage. Geniet er nog maar van.

gegroet

• 21 April 2012 - 11:38

Ans:

hoi glenn
    wat een verslag weer zeg,en ja het zit er bijna op.ze zullen jullie daar ook missen denk ik maar wij zijn blij om je weer te zien.een geslaagde spelletjes dag zo op de foto's te zien,leuk gedaan
    geniet maar lekker nog even en fijn weekend,en tot verslag nr 12
    groetjes en liefs ans

• 21 April 2012 - 11:58

Geert:

Hallo Glenn,

ook jou heb ik regelmatig gevolgd. wat een onbeschrijfelijke ervaring heb je opgedaan. dat is te zien en te voelen.Het zal je zeker verrijkt hebben in je toekomstige werk en je leven. dit, deze ervaring, neemt niemand meer van je af.
    ik wens je veel geluk tijdens de komende 1,5 week. dan staat er weer een vliegtuig klaar om terug te keren. veel mensen zullen blij zijn je weer te zien,straks in Nederland. Maar ook veel mensen daar zullen je heel erg gaan missen.

tot gauw,
    Geert

• 21 April 2012 - 17:50

Fam Van Ellen:

He Glenn

Wat zijn jullie toch creatief en vindingrijk Super .
    Als je die blije gezichtjes ziet zegt dat al genoeg.
    Een snor en bril zouden je zeker staan :-)
    Geniet van het weekend en de laaste week .
    Groetjes uit Sprang

• 22 April 2012 - 19:21

Carla (kw1c):

Hé Glenn,

Wat zijn die 3 maanden voor mijn gevoel voorbij gevlogen. Ik lees als dat je vriendin en familie niet kunnen wachten tot je thuis komt.
    Super dat jullie nog Hollandse spelletjes hebben gedaan met de kids.
    Ze genieten van jullie aandacht dat zie je aan de foto's. Heb het nog goed de laatste 10 dagen. Neem goed afscheid en koester deze ervaring!

Tot gauw, ik hoop voor jullie dat het hier dan iets warmer is dan nu.

groetjes,Carla

• 23 April 2012 - 07:44

Ouders Rens,:

Hallo Glenn

Weer een leuk verslag en fotos en ja wat gaat de tijd toch snel de nederlandse spelletjes zien er wel heel grappig uit .
    Nog even lekker genieten en dan koffers pakken en naar huis.

Groetjes Germa en Janneman

• 23 April 2012 - 18:01

Zus:

Hoi gebroeder,

Wat leuk zeg dat jullie al die spelletjes hadden georganiseerd en dat jullie voor alle kinderen iets leuks hadden gekocht als prijs!
    Erg leuk om te lezen dat het ook allemaal goed gegaan was en iedereen ervan had genoten!
    Nog een week en dan is het alweer zover.. dan kom je terug naar Nederland :D!
    Geniet nog van de laatste dagen en tot volgende week :D

Xxx

• 23 April 2012 - 18:14

Frans En Clazien:

Hoi Glenn,

Wat kunnen jullie de kinderen super bezig houden.
    Van die hollandse spelletjes heb ik vroeger op koninginnedag ook altijd erg van genoten, en was ook altijd erg fanatiek.
    Geniet nog van deze laatste week want als je weer thuis bent zal het weer wennen met de temperatuur en natuurlijk ook met het werk want het is hier geen POLE POLE.

Groetjes ome Frans en tante Clazien xxxx

• 25 April 2012 - 20:24

Doortje:

Hey Glenn, Wat een leuk verslag, ik heb het met plezier gelezen, en ook weer mooie foto's erbij..
    En die Hollandse spelletjesdag wat leuk, ze hebben er van genoten en jullie ook denk ik haha.
    Ze zullen jullie daar zeker wel missen, maar andersom ook wel een beetje.
    Maar aan alles komt een eind, en hier vinden wij het ook weer heel gezellig als jij weer terug bent haha.
    Glenn geniet nog van je laatste dagen in Kenia..de zon.. en nog een beetje vakantie.
    Een goeie reis naar huis en tot volgende week xx

• 27 April 2012 - 10:51

Ouders Van Renée:

Hoi Glenn,
    Geniet nog lekker van de laatste dagen met de kinderen!
    We zien elkaar woensdag op Schiphol!!!

Groeten Ton en Anneke